Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?
Hei,
Neida, det er ikke vanskelig – det bare virker sånn…
En del opplever sult i begynnelse, ette pga den store omstillingen fra høykarbo til fettforbrenningsmodus. Det kan faktisk ta opp til 4 uker for kroppen å oppnå optimal fettforbrenning.
For de som har problemer med å få i seg fett så anbefaler vi at de begynner med litt for deretter å øke jevnt og trutt. Min erfaring er at når jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så har jeg overhode ikke noe søtsug.
Dersom smeltet ost går greit, så er halvsmelta brie kjempegodt.
Mange har nok havnet her inne for de man må ha noe å kose seg = ofte søtt/usunnt. I og med kostholdsendringen så er det også på tide å se litt på vaner/uvaner, man må ikke spise søtt/usunt for å kose seg, de aller, aller fleste av oss må også jobbe med den mentale biten, ikke bare kostholdet. Noe av det første man må gjøre er å jobbe med å linke kos med noe helt annet en MAT som for eksempel en god film, lese en bok, en god samtale med ei venninne etc. Må du ha noe på kvelden så spis ordentlig mat. Husk at kunstig søtning kan være med å vedlikeholde søtsuget. Når du får sulten under kontroll så kan det hende at du ikke behøver å spise mer enn 3 ganger for dagen jeg spiser som oftest bare to ganger.
Har lagt inn denne linken tidligere, men der finner du linker til tråder som forklarer hvorfor bl.a. vann og fett er så viktig – og som er de to største nybegynnerfeilene.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Anbefaler deg å lese boka nøye, har du ikke kjøpt den så kan den lånes på biblioteket, den er lettlest.
Er du usikker på noe med matinntaket dit så anbefaler jeg at du legger ut hva og ikke minst hvor mye du spiser.
|