Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-10, 15:13   #4
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenge litt hjelp, har en del spørsmål!

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Jeg har holdt på i 2,5 år nå uten å ta vitaminer (og uten å bli dårlig), men jeg spiser en god del egg, 5-10 om dagen.
Men for all del, det skader vel ikke å ta noen vitaminer i tillegg

Hvis man spiser riktig og variert, får man nok i seg de fleste vitaminer og mineraler som man trenger gjennom maten. Mesteparten av vitamintilskuddene som selges her i Norge er nok helt unødvendig å spise, men nå er det jo ikke alle som spiser variert og sunt da...

I ketolyseboken står det (s 51-52) at tablettene inneholder vitaminer og mineraler som har effekt på fettforbrenningen og stoffskiftet. Det er tatt høyde for hvilke vitaminer og mineraler som forekommer i kuren og hvlke det er vanskelig å dekke behovet for.

Ellers er det viktig med vitaminer og mineraler slik at alle kroppens funksjoner kan gå som de skal. Mange av de som ikke leser seg opp på den filosofien de har tenkt til å følge, spiser heller ikke variert (Ref utsagn som: Nå oooorker jeg ikke mere egg og bacon til forkost, nå måååå jeg ha brød ).

Hvis jeg ikke husker helt feil, så inneholder egg omtrent alt vi trenger, unntatt C-vitamin. Men det får vi i oss i grønnsakene.

Vitamin A215.00 RAE
Vitamin D3.80 µg
Vitamin E5.30 alfa-TE
Vitamin B1, tiamin0.15 mg
Vitamin B2, riboflavin0.53 mg
Niacin0.10 mg
Niacin ekvivalenter3.20 NE
Vitamin B60.12 mg
Folat69.00 µg
Vitamin B122.30 µg
Vitamin C0.00 mg
Kalsium57.00 mg
Jern2.20 mg
Natrium132.00 mg
Kalium112.00 mg
Magnesium12.00 mg
Sink1.40 mg
Selen19.00 µg
Kopper0.06 mg
Fosfor242.00 mg

(Næringsinnholdet i ett rått egg)
http://www.næringsinnhold.no/egg-r%C3%A5.html

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat