Vis enkelt innlegg
Gammel 16-05-10, 13:18   #10
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Fornøyd tross alt

Opprinnelig lagt inn av Akeleie, her.

Det viktige med denne sprekken er at det var et bevisst og veloverveid valg jeg gjorde selv uten å føle noe press fra noen. Det er min kropp, og jeg bestemmer selv hva jeg putter inn i den. De jeg skulle til var på forhånd informert om at jeg går på atkins, dermed hadde de mye forskjellig å velge i til middagen, men man kan jo ikke forvente at de som har et "normalt" kosthold skal tilrettelegge absolutt alt, så jeg har ingen problemer med å forstå at desserten ikke var atkinsvennlig. Jeg kunne selvsagt ha bakt noe og tatt med selv, men dagen før jobbet jeg kveldsvakt, og i går jobbet jeg altså fra halv ni om morgenen i over ni timer før jeg dro direkte i selskapet. Altså ikke ideellt for å hverken ha tid til å bake eller ta med seg noe som helst (og spesielt ikke noe som nok sikkert burde ha stått i kjøleskapet)... Jeg unnskylder meg altså ikke, men feirer at jeg ikke hadde totalsprekk og at jeg i dag er i normalt gjenge med egg/bacon og salat til frokost.

Jeg synes du var kjempeflink, jeg .
Og jeg har full forståelse for at det ikke alltid passer å ta med noe selv.

Grunnen til at jeg svarer med disse tipsene, er at mange nybegynnere har problemer med å kombinere et sosialt liv med lavkarbo og det viser seg at det største problemet er vanetenking

F.eks ble vi invitert over til lasagne her om dagen. Jeg spurte om de kunne ta til side litt kjøttsaus til meg og det gikk helt fint.
Jeg spiste kjøttsaus og salat mens de andre spiste lasagne og salat. Ikke noe ekstraarbeid for noen.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat