Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-10, 19:26   #8
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Tomatsaus / Pastasaus

Jamie Olivier hadde en fin en:
Hvitløk - hakkes (2-3 fedd eller mer, alt etter hvor mye du vil ha)
1-2 løk - hakkkes
1-2 ss olje i panna, fres løk og hvitløk kjapt - det skal ikke brunes, bare bli litt gylden

En neve frisk basilikum hakkes og haes oppi med løken. Hvis du ikke har frisk, så smak til med tørket basilikum til slutt.

1-2 bokser med hermetiske, hakkede tomater helles over panna og alt varmes opp. Kan stå og småputre en stund.
Man kan også mose sausen med en stavmikser (pass på hvis du bruker en steikepanne - det kan bli mye søl...)
Smak til med salt og pepper

Denne mente han var nesten like enkel som å åpne glasset/boksen med ferdiglaget saus - og du slapp unna alle tilsetningsstoffer og en hel haug med salt og sukker som produsentene har i tomatsausen!

(Jeg tror jeg har lagt ut denne på oppskriftsdelen tidligere.)

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat