Sv: Hva gjør dere når dere er bedt bort på middag?
Opprinnelig lagt inn av Echo, her.
Æsj, jeg skrev et lengre innlegg, men så ble det borte i det jeg skulle sende.
Hoved essensen min var at jeg synes faktisk det er frekt å sitte å pirke ut maten når man er på besøk. Sitte å gasse seg med bare kjøtt f.eks. Høvle av pizzafyllet eller pålegget på snitter- skrekk og gru!
Da får man heller ha noe i veska, man kan spise eller si ifra på forhånd. Å forsyne seg litt av hovedretten med salat/grønnsaker og droppe risen/poteten er ikke noe problem.
Må si meg helt uenig - det er vel ikke frekt å holde seg til det som gir en god helse? Jeg "gasser" meg ikke med kjøtt som du sier - jeg velger å la være å spise det som gjør at jeg legger på meg og som gjør meg fysisk dårlig. På jobb har vi stadig vekk lunsjer - jeg har varslet ifra - og blir det servert snitter med godt pålegg - spiser jeg ikke loffen under.
Det er viktigere for meg å ta vare på meg selv enn å la være å framstå som sær, rar eller merkelig i matveien. Det føles faktisk for første gang i mitt snart 40-årige liv som en lettelse at jeg har selvkontroll, selvinnsikt og selvtillit nok til å ta gode valg vedrørende mitt liv
Det er vanskelig nok i dagens samfunn å følge lavkarbo, med så mange anledninger man blir utsatt for sabotasje: "æsj, du tåler da ETT stykke!", "du, jeg blir kjempefornærmet om du ikke smaker på kaka mi", "kom igjen da - du er da så fin og slank atte!" at alle vi som klarer å følge retningen vi har valgt så langt som mulig og ikke bekymrer oss for hva andre tenker om oss burde hatt premie, helst en medalje!
"And the winner for taking great care of herself is...... (trommevirvel)... "
|