Tråd: Mango-is!
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-10, 18:30   #1
Sivensvans
Seniormedlem

Sivensvans sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Mango-is!

Hva tror dere om denne, folkens? Fant oppskriften i "Glad i mat"-magasinet som man får på ICA. Jeg har ikke forsøkt den, men DET skal jeg virkelig gjøre. Ser ut som en enkel og god oppskrift, spør du meg - noe jeg har lett etter

Dette trenger du:

2 modne mangoer (600-700g)
1-2 ss flytende honning
1-2 sitroner - saft og finrevet skall
4-5 dl kremfløte
Mangoskiver til pynt

Slik gjør du:

1. Skrell og kutt mango i terninger. Ha det sammen med honning, sitronsaft og skall i en foodprosessor og kjør til en fin purè.
2. Stivpisk fløten og vend inn mango-pureèn.
3. Hell blandingen i en lav metallform (evt ildfast form), dekk med plastfilm og la det stå i fryseren i 3-5 timer.
4. Rør kraftig med en gaffel når blandingen begynner å fryse. Gjenta denne prosessen hvert 20. minutt (tre eller fire ganger).
5. Server iskremen i små boller pyntet med mangoskiver.

Si fra om du prøver deg på oppskriften og hva du synes! Jeg skal kjøpe mango i morgen, den dag!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Berit Nordstrand Svar med sitat