Sv: Mange som ikke har et normalt forhold til mat?
Sitat:
LCHF4life: Jeg merker at det hjelper at appetitten er lavere ihvf med tanke på den følelsesmessige overspisingen. Jeg tenker nesten like mye på mat som før, men det er likevel lettere å ikke ta skrittet til å gå å finne seg noe godt nå. Jeg er ikke fullt like sugen nå som jeg ikke har så innmari til blodsukkerstigninger. Det er et lite skritt i riktig retning om ikke annet.
Jeg har vel aldri hatt noen ekstrem form for spiseforstyrrelse - men jeg spiser pga følelsene mine alt for ofte! Jeg må nok i lang tid "telle" maten min slik at jeg kan stoppe å spise når det er nok. Har merket flere kvelder i starten rastløshet og en følelse av hva skal jeg gjøre nå når jeg ikke kan spise mer? Tidligere har jeg da spist - av kjedsomhet? Så dette hjelper for at jeg skal bli mer BEVISST på mitt forhold til mat. Dessuten - uten karbs så har jeg ikke de verste cravingsene, og når jeg har de så har jeg mer enn nok "lovlig" mat å velge i - ikke noe som ødelegger fettforbrenningen feks. 
(jeg har ALLTID - siden 16 år og begynte på p-pillene - veid 15-20 kg for mye... dette har vært min "komfort-vekt" lenge nok - så nå er jeg på vei ned til et helt annet liv )
|