Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-10, 12:51   #27
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Mange som ikke har et normalt forhold til mat?

Sitat:

LCHF4life: Jeg merker at det hjelper at appetitten er lavere ihvf med tanke på den følelsesmessige overspisingen. Jeg tenker nesten like mye på mat som før, men det er likevel lettere å ikke ta skrittet til å gå å finne seg noe godt nå. Jeg er ikke fullt like sugen nå som jeg ikke har så innmari til blodsukkerstigninger. Det er et lite skritt i riktig retning om ikke annet.

Jeg har vel aldri hatt noen ekstrem form for spiseforstyrrelse - men jeg spiser pga følelsene mine alt for ofte! Jeg må nok i lang tid "telle" maten min slik at jeg kan stoppe å spise når det er nok. Har merket flere kvelder i starten rastløshet og en følelse av hva skal jeg gjøre nå når jeg ikke kan spise mer? Tidligere har jeg da spist - av kjedsomhet? Så dette hjelper for at jeg skal bli mer BEVISST på mitt forhold til mat. Dessuten - uten karbs så har jeg ikke de verste cravingsene, og når jeg har de så har jeg mer enn nok "lovlig" mat å velge i - ikke noe som ødelegger fettforbrenningen feks.

(jeg har ALLTID - siden 16 år og begynte på p-pillene - veid 15-20 kg for mye... dette har vært min "komfort-vekt" lenge nok - så nå er jeg på vei ned til et helt annet liv )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat