Legg inn det du spiser på feks mat på data som du finner på www.matportalen.no og du vil nok se at du spiser ALT for lite kcalorier til at du vil gå ned Snedig nok - for en del av oss vil trening gjøre vektnedgangen mindre. For øyeblikket trener jeg ikke annet enn gåturer noen ganger i uka - og jeg har gått ned ca 1 kg pr uke de siste 8 ukene Jeg holder meg til spis-deg-slank filosofien som mikser lavkcalori (12-1500 kcal pr dag) med lavkarbo (fordi ellers går jeg ikke ned - med kun lavkarbo...) Frokost: To skiver lavkarbobrød med lavkarbo syltetøy (og meierismør under...) Lunsj: et stykke kald kokt laks med dressing av majo og creme fraiche med masse urter i Mellom: Hjemmelaget smoothie med cottage cheese, fløte, sjokolade proteinpulver, vann og litt flytende natreen (kunstig søtning) Middag: En kyllingfilet med kokt brokkoli og blomkål og fløtesaus laget på smøret (meierismør!) etter stekingen Kvelds: Litt pisket fløte med natreen og feks bringebær. Jeg anbefaler at du starter med å orientere deg "for nybegynnere" - men prinsippet er egentlig enkelt: 1. Ingen potet, brød, ris, pasta eller grønnsaker som gror under jorda. 2. Hold deg ellers til matvarer som har mindre enn 5 gram karbohydrater pr 100 g. Start med disse to reglene mens du orienterer deg om "retningene" innen lavkarbo. Flere av oss har prøvd flere - og etterhvert funnet den retningen som passer oss best til daglig og som gir best resultat vektmessig Jeg kommer fra no fat - generasjonen, og det var VELDIG vanskelig å begynnelsen å venne seg på å ikke bekymre seg for fett. Husk at så lenge du spiser LITE karbohydrater, vil ikke fettet legge seg på kroppen, men faktisk hjelpe deg å forbrenne det fettet du allerede har Lykke til - husk at kunnskap er veien til suksess - også når det gjelder lavkarbo!