Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-10, 22:04   #45
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen må kontrollere energiinntaket, telle kalorier ...

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Etter å ha vært i ketose i 4 uker, gått ned 1,5-2 kilo og gått opp igjen, bestemte jeg meg i går for å søke litt på nettet. I begynnelsen leste jeg "alt", trodde jeg. Dessverre må jeg innrømme at jeg antagelig leste litt selektivt for jeg leste stort sett bare det som var positivt. Så i går tok jeg en ny runde. Nå skummet jeg bare raskt gjennom, men for meg virker det som om det meste av forskningen som er gjort, av skeptikerne, konkluderer med at man alt i alt spiser mindre kalorier på lavkarbo fordi fett metter mer enn karbohydrater. De fleste sier at det er fysisk umulig å kunne gå ned uten et kaloriunderskudd. Jeg innrømmer at jeg, i utgangspunktet, henger meg på denne teorien.

Jeg leste forresten om et forsøk som var gjort og som konkulderte med at normalvektige ikke fikk den samme helsegevinsten som overvektige fikk ved et ketogent kosthold. Muligens fordi overvektige allerede hadde helseproblemer, mens de normalvektige ikke hadde?

Cec xxx.

Forklar da hvorfor jeg gikk opp 2 kg etter 8 uker på strikt Grete Roede 1600 kcal - mens jeg på lavkarbo samme kcalorier går ned nesten 1 kg i uka?
Har holdt på et år for å prøve å gå ned i vekt og er overlykkelig over å ha funnet noe som fungerer.

Jeg har heller ingen "overvekts-helseproblemer" - perfekte blodprøver, men lavt stoffskifte. Dette har gått kraftig opp på bare et halvår med lavkarbo - uten medisinering. Chronsen min - som vanligvis er en sykdom der 99% er slanke - er så godt som symptomfri.

Min mening er at fraværet av karbohydrater hjelper forbrenningen i gang.

For å konkludere - who cares?? Det virker - jeg er fornøyd - vekta går ned og helsa er blitt bedre - vi må bare huske på at vi er forskjellige mennesker som må bruke forskjellige metoder for å nå målet vårt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat