Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-10, 13:16   #8
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sitter inne med tusen spørsmål i dag...

Jeg kan dele min erfaring og det er at noen av oss må telle kcalorier... Jeg må ligge på 15-1600 pr dag for å gå ned litt under en kg i uka.

Dere har også holdt på i kort tid - det kan ta litt tid før kroppen kommer ordentlig i gang med fettforbrenningen - men spiser dere for LITE mat går kroppen i sparemodus, spiser dere for mye forbrenner den det dere spiser - spesielt hvis dere har lav forbrenning fra før av (spist lite tidligere).

Jeg spiste lavkarbo og så mye jeg ville i et halvt år og gikk ikke ned et gram - MEN forbrenningen min økte kraftig! (fritt tyroksin målt med blodprøve). Når jeg så i desperasjon begynte å telle kcalorier og holdt meg på et lavere nivå løsnet vekta så det holdt - og ser at når det stopper opp nå er det ofte fordi jeg har vært bortreist eller hatt ferie og spist MER kcalorier (og drukket for lite vann). Har foreløpig ikke funnet noen stoppere for min del annet enn energiinntaket.
Uansett kan det være lurt å bruke et par dager på å veie og måle alt du spiser slik at du kan få en oversikt over hvordan du ligger an fett-protein-karbomessig - OG kalorimessig. Vi har alle forskjellige kropper - og noen av oss må da som sagt telle kcalorier i tillegg - enten det for mange eller for få som stopper nedgangen

Gi ihvertfall ikke opp - jeg hadde en skikkelig karbosprekk etter at jeg både trente mye og spiste lite karbo - (ble ganske dårlig av det gitt) - før jeg gikk på med nytt mot, leste det jeg kom over, og fant en vei å prøve som faktisk hjalp meg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat