Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-10, 17:22   #30
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kronisk fiskehater ...

Opprinnelig lagt inn av torgn, her.

Hvis noen gir meg en ekstremt bra oppskrift på en fisk som dere mener at jeg absolutt kommer til å like, så skal jeg prøve den (ikke makrell) og komme med kommentar tilbake. Tar utfordringen

Smelt en klatt meierismør i varm stekepanne. Legg i en laksebit (vi bruker de som er 4 i pakken, delt inn i en og en) og stek den på begge sider på middels varme, snu den flere ganger underveis slik at den gjennomstekes uten å bli for hardt stekt på utsiden, krydre med sitronpepper. Mot slutten har du i en smørklatt til og en neve ferdig kokte grønne linser (jeg har alltid en pose i fryseren med ferdig kokte linser) og la dem surre et par minutter. Legg så laksen på fatet og ha litt mer sitronpepper på linsene og ha deretter i 1-2 ss seterrømme, skru av varmen og trekk panna bort fra plata. Rør ut rømmen til alt er blandet og hell det over fisken på fatet.
Vi pleier å ha en mos av blomkål og brokkoli smaksatt med sitronpepper og smør (kjørt med stavmikser) og salat til dette og det er KNALLGODT!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat