Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-10, 20:06   #16
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Min vei til sunnhet

Opprinnelig lagt inn av nenaa, her.

Ja enig. Jeg tror helt ærlig at totalt-nazi-lavkarbo-livsstil ikke er noe for meg. Et eksempel på det er når jeg går en tur i butikken i lunsjen for å finne meg noe å spise. Det er jo helt umulig. Boller, skolebrød, sjokolade, pastasalat, frukt. Butikkene skulle solgt såkalte "lunsjer" med lavkarbo! Jeg tror alle bør kutte karbohydrater fra kosten sin, men å endre livsstilen sin til lavkarbo passer nok best for de som skal ned 20-40 kilo, og holde den nye vekta!

Det er da ikke vanskelig, du må bare begynne å tenke lavkarbo.

Du kan kjøpe mandler/nøtter
CC
skinkepålegg/roastbeef og osteskiver
babybelost eller en brie
Jædersylte og majones
Reker i majones
Røkelaks
tapas (oliven osv)
cherrytomater
avokado
...

Har butikken en ferskvaredisk, så er grillet kylling eller ribbe førstevalget.
Man kan til nød ta karbonadekaker/lunchkaker eller kjøttkaker

Seleger de salat, så bland en selv, bruk egg, fetaost og oliven.

Men såklart, med litt innsats, så har man lagd matpakke og slipper å gå sulten i butikken .

Lag f.eks en stor omelett som du deler opp og tar med til lunch.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat