Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-10, 20:17   #8
Dollsine
Gjest

Sv: Har lett gjennom 'halve' forumet...

Heisann. Jeg er også ny her inne i disse dager, selv om jeg har "eksperimentert" litt i sommer. Jeg leste også "halve forumet" slik du -marie- har gjort. Jeg har blitt mye klokere, selv om jeg følte meg mer forvirret enkelte ganger. Jeg kjøpte boka til Sofie Hexeberg; "Frisk med lavkarbo - nytt liv med riktig mat". Den synes jeg var nyttig å lese, selv om jeg ikke fant en pasienthistorie som lignet meg. Jeg har også lest gjennom infoen til nye på lavkarbo som arnakristin har skrevet. Det hjalp meg å sortere. Videre har jeg lånt den første boka til boka til Skaldeman og leser den nå.

Det er ikke en metode/kur som er rett for alle; noen kan ha mer, andre må ha mindre karbohydrater. Noen kan spise fete oster, andre ikke. Det samme når det gjelder lettbrus; noen kan drikke det mens andre ikke kan.
For min del har jeg valgt å veie og telle rett og slett for å vite hva det er jeg holder på med og hvordan kroppen reagerer på det. For å ha oversikten bruker jeg gratisprogrammet på diett.no og en kan også bruke Matpådata. Alternativt har Homer Simpson laget et regneark som kan brukes; se vedlegg med små skrift i innlegget.

Jeg har lagt om kosten pga vektnedgang og gikk ned 2 kilo de to første ukene. Etter dette har det stått i ro, av uvisse årsaker. Det kan være psykisk; jeg er for opptatt av vekta? Det kan være kroppen som er i "sjokk"; den har knapt nok fått fett på 25 år og så får den massevis? Jeg tror kanskje sikkert at jeg spiser for mye til hvert måltid; altså ikke kjenner på når jeg er mett. Jeg er i alle fall stinn lenge etter måltidet. Dette har jeg kjent på spesielt den siste uka, og ser at jeg må gjøre noe med. Uansett spiser jeg ikke før jeg er sulten; og det uten å bli slapp, sur mv pga lavt blodsukker.

Jeg tenker som så at jeg skulle ha lagt på meg enormt mye med tanke på hva jeg faktisk spiser, så jeg er strålende fornøyd med å spise så godt og ikke gå opp. Klærne blir stadig litt romsligere; må ha funnet tak i belte på bukser som før sommeren var så stramme at de var som pølseskinn. Sånn sett er de 2 kg på vekta alt for lite.

Dette ble litt lengre enn jeg tenkte; men det gjør godt å se det en tenker selv svart på hvitt. Jeg liker dette forumet; her finner en all slags info. Jeg følger enkelte tråder (denne nå ) ved å abonnere. Kjekt at det kommer mail når det er nye innlegg

Uansett hvordan dere gjør det, eller hvorfor, så ønsker jeg alle lykke til. Hittil har dette vært den enkleste og beste måten jeg skulle prøvd å gå ned i vekt på!

Svar med sitat