Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-10, 18:05   #118
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Enig - du MÅ få opp energi-inntaket!

Uenig i at lavkarbo har skyld i de psykiske plagene dine - du har ikke fulgt lavkarbo-kostholdet nøye nok til å kalle det lavkarbo, og det er IKKE tullprat - det kan enhver som leser gjennom alle postene dine se.... I tillegg har du ikke holdt på lenge nok OM du hadde fulgt lavkarbo 100% til å se at det ville forverre dine plager. Du har derimot vært deprimert "så og si hele livet"... så hva er da årsaken til at du hadde depresjon FØR du begynte på lavkarbo?

Dog kan jeg i ettertid se at du har nok rett i at du fikk forverret depresjon etter at du "begynte på lavkarbo-diett" - men det tror jeg faktisk skyldes at du ikke klarer å sette deg inn i filosofien, ei heller følge lavkarbodietten slik den skal følges - med dette kommer frustrasjon, følelsen av å mislykkes - og dermed anklager om at det er dietten - ikke det at du ikke klarer å følge den som er hovedproblemet...

Jeg har selv hvert på randen av å avslutte alt pga dyp depresjon - og det skal da lite til for å forverre tilstanden om man møter motstand eller utfordringer, eller om man ikke får til ting som man gjerne vil skal være en del av løsningen og veien til et bedre liv...

Du har faktisk min dypeste medfølelse - jeg håper du finner veien utav depresjonen - da den vil formørke alle sider ved livet ditt. Jeg har også egen erfaring med at det NYTTER å komme seg utav depresjon - men det krever i en allerede presset situasjon ekstremt mye av deg selv som person - det er du som må være hovedkilde til endring, til å finne ting som gjør livet ditt lysere - til å la være å henge deg opp i negative ting... Personlig ville jeg ikke klart det uten en utmerket terapeut som visste å stille meg de rette spørsmålene - som gjorde at jeg ble flinkere til å reflektere hvorfor jeg stadig vekk gjorde som jeg gjorde... og som lærte meg hvordan og når jeg kunne velge å handle annerledes, mer positivt istedet for å stadig forverre en mørk og negativ situasjon.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/