Sv: Er det flere enn meg som ikke teller carbs?
Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.
Istemmer at det er lønnsomt å bruke noe tid og innsats på å sette seg inn i hva man gjør og hva man kan (bør) spise i starten av, eller forkant av, en livsstilsendring - men samtidig, når det er snakk om varig endring for helsens skyld, er det vel viktig å ikke gjøre det vanskeligere enn det må være.
Jeg mener, om man rett og slett får litt angst av veiing og telling og blir stresset og ulykkelig av det - så la være, og bruk heller tiden på å lese om matvarer, hva som er godt for deg, hva du kan og bør spise mye av, og hvorfor du kan spise mye av én ting men bør begrense en annen. Å ha klart for seg hvorfor man feks velger en kotelett fremfor to brødskiver er alfa omega... skulle jeg mene 
Enig - og enig *ler*.
MEN... det kan være greit å finne ut hvorfor man blir stresset og ulykkelig av å veie og telle... I de fleste tilfeller der man skal lære seg noe nytt vil det innebære en stor innsats på tilegning av kunnskap. Så jeg foreslår som tidligere å kjøre generell lavkarbo til man er komfortabel med kostholdet - og så jobbe med å få mer detaljert kunnskap etterhvert. Ikke stresse med det - men ta det etterhvert. Kunnskap er makt - også når det gjelder lavkarbo Tross alt var det manglende kunnskap om tidligere kosthold som gjorde flere av oss ehm - litt større enn vi hadde ønsket... det gjelder ihvertfall MEG! Hadde jeg telt og regnet og hatt oversikt over hva jeg spiste tidligere - hadde det nok trigget meg til å justere kostholdet mitt mye tidligere enn jeg nå har gjort 
|