Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-10, 11:21   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen med ulcerøs kolitt her?

Opprinnelig lagt inn av Tassemor, her.

Takk for svar og linker, godt å lese om andre som har stor forbedring av sykdommen ved endring av kostholdet. Litt usikker på om så mye fett er bra for oss med ulcerøs colitt, har til nå styrt unna rømme, fløte, ost og melk da dette er tungt fordøyelig for tarmen. Men ved å kutte ned på karbohydrater må jo kroppen få energi fra noe, så nå prøver jeg fett =) Noen erfaringer?

Var ikke særlig fornøyd i starten tarmene da... det tar litt tid - men etterhvert som karbohydratene stopper å komme - tåler ihvertfall min fordøyelse MYE mer enn før jeg ble akutt-sjuk av feks lettbrus - nå drikker jeg en liten boks hver dag uten noen symptomer
Trodde ikke jeg tålte fett i utgangspunktet jeg - men det er nå ikke noe problem Fett er ikke tungt fordøyelig for tarmen - det er jo det den er laget for! Sukker og stivelse derimot... DER sliter den litt mer

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat