Vi fisker også fisk på Hitra - og er det veldig små - del de bare opp i "koteletter" og trekk de. Litt usikker på hvorfor det er foreslått å trekke de til dagen etter?? Ser for meg at du ender opp med grøt da 15-20 minutt holder i massevis siden de er så små. (Åh... elsker nyfisket og nytrukket småsei... mmmmm) Salt etter mengde - jeg pleier å salte slik jeg salter vann til grønnsaker... eller som pappa alltid sier "sånn passe" Rømme, kokte grønnsaker med smør og agurksalat er glimrende forslag (agurksalat a la pappan min: høvle agurk med ostehøvelen. Fyll ei skål med vann, ha i litt eddik og litt flytende natreen. Smak til slik at det verken er for søtt eller for surt. La agurken ligge i så den trekker litt smak) Du kan fint filetere uten fileteringskniv - bare den er skarp nok. Så mye bein er det ikke å plukke ut - ved filetering drar du jo bare ut ryggbeinet og skjærer av finnene og ørebeinet så burde den være noenlunde beinfri. Hvis du fileterer den kan du 1. Steke den med skinnsiden ned først - så avslutte med et par min på den andre siden. Samme tilbehør som over 2. Fjern skinnet, del i biter. Surr litt løk myk, stek deretter fisken med salt og pepper. Bruk mye smør. Legg løken tilbake og ha i rømme. Krydre gjerne med litt natvig. Kokte grønnsaker og feks agurksalat til. Dette er min families favoritt gjennom generasjoner - "seibiff i rømmesaus" Kos dæ med Hitter-sei!!