Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-10, 16:11   #168
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg er absolutt ikke høytidlig på ting, men snuppe er en av to ting; noe man hører i taxikø på vei hjem fra byen, snøvlet fram i et siste desperat forsøk på å få napp, eller et utrykk man bruker for å sette seg i et bedre lys enn den andre (mao hersketeknikk). Jeg har jobbet mange år i en mannsdominert bransje, og har sett bruk av slike utrykk fra begge kjønn. Og aldri på en positiv måte. Generellt har jeg regelen for meg selv om at jeg aldri vil bruke snakke til noen på en måte jeg ikke kunne brukt i et formelt møte. Og snuppe bruker man IKKE i et møte.

Snuppe for DEG er en av to ting - det er andre - som meg selv - som også opplever det som et positivt ord - sagt mellom venner/venninner.

Hvis jeg skal snakke uformelt til mennesker på samme måte som jeg kan gjøre i et møte blir det sannelig ikke mye hyggelig prat Hver sin anledning - hvert sitt "språk" mener jeg.
Jeg jobber også i en mannsdominert bransje - men har heldigvis vært forskånet fra hersketeknikker som uttrykk brukt for å være nedsettende. (Selv om en kollega kaller meg kjære og jeg kaller han vennen - men her er det en gjensidig fleip og forståelse inn i bildet som gjøre arbeidsdagen mye triveligere )
Jeg forstår at du har et anstrengt forhold til ordet "snuppa" - men en del andre har ikke det - og JEG velger å bruke det til skjønne kvinner i min omgangskrets - for å gi uttrykk for at jeg synes de er skjønne - og av og til på et forum der jeg IKKE kjenner mottakeren - men der jeg synes litt uformell boost (som JEG mener snuppa er) er passende. Nå brukte jeg heller ikke snuppa på deg - men til Arkine - og det ser jo ut som om hun satte pris på det

Foreslår at vi avslutter her - om ingen har mer de vil tilføye? Dette da det er en spis-deg-slank tråd... (Vi kan alltids flytte diskusjonen et annet sted om noen vil det )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat