Sv: uten brød
Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.
Hei Scorpius
Jeg tillater meg å anbefale boken "Bedre uten brød" av Wolfgang Lutz. Den forteller på en meget overbevisende måte hvorfor karbohydratinntaket bør begrenses. Og kutter du ut brødet er mye gjort! Tenk over hvor ofte brødskivene kommer på bordet: Frokost, lunsj, mellommåltid, kveldsmat.
Brød er ren stivelse og gir lite næring. Frigjør du deg fra brødet og erstatter det med fett og protein tar du mange skritt i riktig retning!
Lykke til. mvh Jan
Jeg synes denne tråden bør komme fram i lyset igjen - spesielt Jan sin anbefaling av boka "Bedre uten brød". ALLE med overvekt, dårlig energi, diabetes, diare/forstoppelse, sure oppstøt, forhøyet urinsyrenivå, lave verdier av B6.B12.folat, mye luft i magen, høyt blodtrykk, morbus Chrons, Ulcerøs og så mange mange fler symptomer burde lese denne boka før (og også etter) at man vurderer et lavkarbo-kosthold!! Den har gått gjennom konklusjonene etter forskningen som i dag ligger til grunn for myndighetenes kostholdsanbefalinger (fettredusert og 5-om-dagen) og viser med mange henvisninger til kilder hvorfor disse konklusjonene i beste fall er mangelfulle og i verste fall helt feil sammenlignet med de reelle resultatene i forskingen! Jeg har lest den flere ganger og blir helt matt av at våre "eksperter" Drevon og Frølich fremdeles kan uttale seg så negativt om lavkarbo som de stadig vekk gjør i media.
Så mange fler kunne blitt friskere og slankere om bare rådene fra de "såkalte" eksperter hadde vært basert på virkeligheten og ikke på deler av konklusjoner fra forskning som i tillegg er utført på svært sviktende grunnlag!
Hilsen lurt til å spise lite fett i 20 år.. og som nå ENDELIG har blitt så godt som kvitt chronssymptomer OG redusert vekta med over 10 kg på omtrent like mange uker...
|