Tråd: Kaffe
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-10, 09:45   #8
Kira71
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Kira71 er på en erverdig vei

Sv: Kaffe

Opprinnelig lagt inn av annepannekanne, her.

Jeg har akkurat begynt på Atkins induksjon, og min store sort er å droppe kaffe med litt melk. Drikker vanligvis ganske store mengder kaffe, så jeg mitt mål blir å kutte ned, et par (mindre) kopper svart kaffe + at jeg har kjøpt koffeinfri kaffe som jeg kan drikke litt mer av. Men det er jo ikke det samme uten melk i.

Jeg foretrekker kaffe med melk, og liker ikke så godt fløte i den. Det er jo ikke snakk om mange dråpene, men jeg blir ikke helt klok på hvorfor jeg ikke kan putte litt skummamelk i min koffeinfrie kaffe istedet for kremfløte? (Jeg skjønner at fett er mettende og derfor skal jeg velge det, men når det gjelder kaffe så er det jo mest for kos)

Har lest boka, men hopper frem og tilbake- så kanskje jeg har oversett hvorfor... Noen som vet?

Det er jo forsåvidt ingenting som er "forbudt" når man er i ketose, så lenge du holder deg til dine antalll karbohydrater. 10 ml lettmelk gir ca 1/2 g karbo, 20 ml gir deg 1 gram. Så bruker du det i kaffien, er det bare til å ta det med i regnskapet over karber. Jeg elsker fløte i kaffien, men har jeg det ikke tilgjengelig, tar jeg en liten skvett melk, uten at det har gått utover kuren. Så kos deg med din skvett melk du, og få heller i deg fettet et annet sted

Kira71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat