Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kaffe

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-10, 09:41   #1
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 56
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Kaffe

Skal man ikke drikke kaffe når man er på ketolysekur?
Ser at mange har byttet den ut mot te.

Why?

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 09:53   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe

Det store flertall tåler koffein helt fint, såvidt jeg har oppfattet, men hos noen stimulerer det sult og søtsug - det må man finne ut selv, i alle tilfelle.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 10:06   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe

De aller fleste fortsetter vel å drikke kaffe ettersom jeg skjønner og har oppfattet. Jeg drikke kaffe, men å lære meg å drikke den uten søtt til var en tilvenning. Kaffe kan gi søtsug hos noen, så det kan vært lurt å ha det i bakhodet.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 10:10   #4
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Kaffe

Drikker svart kaffe selvom jeg er i ketose, men har oppdaget at jeg faktisk drikker mindre kaffe nå enn jeg gjorde før jeg startet med ketogen diett. Har rett og slett ikke så lyst på kaffe lengre

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 16:30   #5
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Kaffe

Jeg drikker like mye kaffe som jeg gjorde før jeg ,så det har ikke hatt innvirkning på ketose elle vekt tap hos meg.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 00:39   #6
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Kaffe

Jeg er helt totalt avhengig av kaffe

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 09:17   #7
annepannekanne
Juniormedlem
 
annepannekanne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 22
annepannekanne er på en erverdig vei

Sv: Kaffe

Jeg har akkurat begynt på Atkins induksjon, og min store sort er å droppe kaffe med litt melk. Drikker vanligvis ganske store mengder kaffe, så jeg mitt mål blir å kutte ned, et par (mindre) kopper svart kaffe + at jeg har kjøpt koffeinfri kaffe som jeg kan drikke litt mer av. Men det er jo ikke det samme uten melk i.

Jeg foretrekker kaffe med melk, og liker ikke så godt fløte i den. Det er jo ikke snakk om mange dråpene, men jeg blir ikke helt klok på hvorfor jeg ikke kan putte litt skummamelk i min koffeinfrie kaffe istedet for kremfløte? (Jeg skjønner at fett er mettende og derfor skal jeg velge det, men når det gjelder kaffe så er det jo mest for kos)

Har lest boka, men hopper frem og tilbake- så kanskje jeg har oversett hvorfor... Noen som vet?

annepannekanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: likte Fedon godt, men nå er det Atkins! Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 09:45   #8
Kira71
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 62
Kira71 er på en erverdig vei

Sv: Kaffe

Opprinnelig lagt inn av annepannekanne, her.

Jeg har akkurat begynt på Atkins induksjon, og min store sort er å droppe kaffe med litt melk. Drikker vanligvis ganske store mengder kaffe, så jeg mitt mål blir å kutte ned, et par (mindre) kopper svart kaffe + at jeg har kjøpt koffeinfri kaffe som jeg kan drikke litt mer av. Men det er jo ikke det samme uten melk i.

Jeg foretrekker kaffe med melk, og liker ikke så godt fløte i den. Det er jo ikke snakk om mange dråpene, men jeg blir ikke helt klok på hvorfor jeg ikke kan putte litt skummamelk i min koffeinfrie kaffe istedet for kremfløte? (Jeg skjønner at fett er mettende og derfor skal jeg velge det, men når det gjelder kaffe så er det jo mest for kos)

Har lest boka, men hopper frem og tilbake- så kanskje jeg har oversett hvorfor... Noen som vet?

Det er jo forsåvidt ingenting som er "forbudt" når man er i ketose, så lenge du holder deg til dine antalll karbohydrater. 10 ml lettmelk gir ca 1/2 g karbo, 20 ml gir deg 1 gram. Så bruker du det i kaffien, er det bare til å ta det med i regnskapet over karber. Jeg elsker fløte i kaffien, men har jeg det ikke tilgjengelig, tar jeg en liten skvett melk, uten at det har gått utover kuren. Så kos deg med din skvett melk du, og få heller i deg fettet et annet sted

Kira71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 15:44   #9
annepannekanne
Juniormedlem
 
annepannekanne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 22
annepannekanne er på en erverdig vei

Sv: Kaffe

takk da får jeg igjen kosen min!

(men merket plutselig at jeg ikke er like kaffe-sugen som før...kanskje en bi-effekt?

annepannekanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: likte Fedon godt, men nå er det Atkins! Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 18:47   #10
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Kaffe

Hei Annepannekanne. Hvis du ikke er så glad i fløte, kan du jo bruke helmelk i kaffen. Da får du litt mer fett i deg enn hvis du bruker skummet melk.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 22:06   #11
annepannekanne
Juniormedlem
 
annepannekanne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 22
annepannekanne er på en erverdig vei

Sv: Kaffe

nja...foretrekker skummamelk i kaffen, lett til nød...(Mormor blir aldri klok på hvordan jeg kan foretrekke dette over kaffefløte...hahaha) men liker ikke fett i kaffen, blir bare feil for meg

annepannekanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: likte Fedon godt, men nå er det Atkins! Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 00:23   #12
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Kaffe

Jeg kan bare ikke drikke svart kaffe...MÅ ha suketter og fløte/melk i den... SÅ, da bør jeg vel bare kutte hele greia..

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 10:43   #13
Gerrard
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 54
Innlegg: 68
Gerrard er på en erverdig vei

Sv: Kaffe

Jeg drikker forholdsvis mye kaffe. Noen ganger bruker jeg fløte i den for å få i meg ekstra med fett. Funker veldig bra for meg... drikker mye vann i tillegg.

Tror kunstige søtningstoffer er mer stoppere enn kaffe og fløte.. :-)

__________________
03.09.2012




Gerrard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 12:21   #14
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 56
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Kaffe

Har funnet ut at det er karbo i kaffe!?
Se nederst på denne tabellen: http://www.iform.no/pub/art.php?id=417

O.4 gram pr. 100 ml.

Hvis en kopp er 200 ml - og jeg drikker 4-5 om dagen, blir jo det 3-4 gram karbo ekstra hver dag!
Hmm....de karboene skla jeg jo bruke på mat

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 12:44   #15
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kaffe

Opprinnelig lagt inn av Nero, her.

Har funnet ut at det er karbo i kaffe!?

I følge næringsinnhold.no er det ingenting http://www.næringsinnhold.no/kaffe-traktet-kokt.html

Tror du kan ta det heilt med ro, og nyte kaffen din
Det gjer eg, og eg går ned jevnt og trutt

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 15:39   #16
Gange
Medlem
 
Gange sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: bergen
Innlegg: 79
Gange er ny på veien

Sv: Kaffe

Er student, hadde dødd uten kaffi
Heldigvis så får eg ikkje noko særleg søtsug av det uansett, kaffien i seg sjølv er fantastisk.

__________________


Gange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og trening Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 17:08   #17
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 56
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Kaffe

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

I følge næringsinnhold.no er det ingenting http://www.næringsinnhold.no/kaffe-traktet-kokt.html

Tror du kan ta det heilt med ro, og nyte kaffen din
Det gjer eg, og eg går ned jevnt og trutt

Tenkte på en ting....kanskje de mener at det er o.4 gram karbo i 100 gram malt kaffe. Ikke i 100 gram ferdigtraktet.
Da stiller saken seg annerledes

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 18:44   #18
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kaffe

Opprinnelig lagt inn av Nero, her.

Tenkte på en ting....kanskje de mener at det er o.4 gram karbo i 100 gram malt kaffe. Ikke i 100 gram ferdigtraktet.
Da stiller saken seg annerledes

Det kan tenkes ja

E må innrømme at e e totaltavhengig av kaffien min. Må ha kaffi om morgon. Og litt om ettermiddagen

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 19:45   #19
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe

Jeg må ha Rødmixrullings attåt kaffen jeg, så det er bra at ketolysekuren ikke er en røykesluttkur Ihvertfall gir den røyksug hos meg...men forholdsvis lite karber i nikotin da.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:25   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe

Melk har mye melkesukker og anbefales derfor ikke (nesten dobbelt så mye som fløte). Særlig de som er insulinresistente bør holde seg unna melkesukker fordi det påvirker insulinutskillelsen kraftig.

Når det gjelder kaffe så drikker jeg endel kaffe på jobb. Før brukte jeg kaffe for å stille sulten (på høykarbo-slanking), så for meg betyr den definitivt ikke søtsug. Har aldri skjønt det med kaffe og søtt egentlig.
Men jeg har begynt å fylle koppen halvfull i stedet for full hver gang (blir jo ofte stående igjen en halvfull kopp kald kaffe uansett), og drikker dobbelt så mye vann som kaffe.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 13:07   #21
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe

Jeg har heller ikke noen kaffe+søtt-assosiasjon, har aldri hatt det. Kaffe+røyk, derimot...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 21:34   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Kaffe+røyk, derimot...

Åh ja! Jeg gikk over til å bare drikke te i en mnd jeg når jeg slutta å røyke. Bare jeg lukta kaffe ble jeg superrøyksjuk.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffe og te? blucher Spis deg ned i vekt med Skaldeman 10 29-09-10 11:46
Kaffe? siljem87 Spørsmål og svar 2 25-09-09 20:39
Kaffe! mocca75 Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 4 18-06-08 20:29
Kaffe Hannehk Ketolysekuren 6 10-06-08 17:44
Kaffe? nøtte Induksjonen 9 04-03-05 14:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no