Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-10, 18:42   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte

Opprinnelig lagt inn av Sjanten, her.

Nerthus - er det lov å spørre hva slags kcalorimengde du endte opp med? Gjorde du andre elimineringer før du endte med å telle kcal? Var kcalorimengden du endte med utregnet med tanke på utgangsvekt?

Jeg har selv lavt stoffskifte og står på Levaxin. Følger ketolyse og har opplevd å gå ned ingenting jeg også faktisk.

Med bestilt spis-deg-slank mat lå jeg ganske lavt, 12-1400, nå holder jeg meg til 15-1600, det ble litt høyere etter at jeg begynte å lage maten selv etter spis-deg-slank boka. Ligger på rundt 20 gram karbo pr dag. Utifra beregninger på vekt, alder og høyde er 1600 kcal det jeg bør ligge på for å gå ned i vekt. Jeg trener pt ikke, men skal begynne igjen snart, har nemlig opplevd stagnering i vektnedgang ved trening.

Har ikke opplevd at det er andre ting som stopper opp,så jeg drikker noe pepsimax, og bruker kunstig søtning (stort sett bare flytende natreen) når jeg trenger søtt. I tillegg ser jeg at jeg går ned om jeg strikt spiser siste måltid senest kl 18... så jeg har muligens bedre forbrenning tidligere på dagen enn på kvelden?

Nå har jeg stått stille et par uker igjen - men det har vært litt uregelmessig spising så det er greit Så lenge jeg bare spiser lavkarbo så er det jo ikke noe problem
Har kommet halvveis, og jeg stresser ikke i det hele tatt med vekta lengre siden jeg kommer til å spise lavkarbo resten av livet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat