Vis enkelt innlegg
Gammel 07-10-10, 21:28   #12
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Middag og dessert - smakfullt nok til å "omvende"

Må nesten dele min kjappe favoritt (ok, en av de da...) dessert:

Cappuchino-mousse

Pisk fløte med flytende natreen til passe søtt (klarer ikke sukrin og splenda og de andre jeg... smaker så rart, og føler jeg må bruke så mye). Bland i litt sjokoladeproteinpulver (scitec nutrion med sjokoladebiter i... proteinfabrikken har den anbefales som smakssetter), og vann ut litt pulverkaffe i varmvann. Pisk til tykner bra (gjør det selv om man har litt vann og kaffe )

Bruker du en boks fløte - vann ut ca 4-5 gelatinplater og løs de så opp i akkurat nok vann (minst mulig). Bland sammen og ha i en bolle - sett kaldt.

Rasp et tynt lag med mørk kokesjokolade på toppen. Sjokolademousse kan lages på mange måter - men denne synes jeg er kjempegod og veldig enkel å lage! (Gjorde meget stor suksess på jobben hos meg ihvertfall - ingen som merket at det ikke var vanlig sukker i , og flere spurte etter oppskrift hehe)

(Ca mål: 1 - 1,5 bokser med fløte, 2-3 store ss pulverkaffe (hvis du liker kaffe gjerne en skje til), et par ss proteinpulver. 5-6 plater gelatin bør holde. )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat