Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-10, 18:58   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Statens intensjoner med sine kostholdsråd

I undersøkelsen (kostråd) som ble presentert for en stund siden (hvor er linken min??) sa en av forskerne at de ikke hadde funnet noen sammenheng mellom mettet fett og hjerte/karsykdommer - MEN de ville ikke anbefale det norske folk å spise mere fett allikevel. Rett og slett fordi de i samme slengen måtte si at da må det norske folk slutte å spise så mye sukker/raske karber i form av stivelse. Og det kommer ikke brorparten av norges befolkning til å gjøre - i overskuelig framtid. Jeg kan tenke meg at en del av disse forskerne prøver å tenke seg en hverdag uten brød til frokost og hva i alle verden skulle de ha spist til lunch?? Det samme gjelder nok for mange andre - de kan ikke forestille seg et liv uten brød - og poteter.

Og dette er ikke noe nytt. I en kokebok for husmoren eller husfruen fra riktig gamle dager, stod det at en diabetiker ikke skulle ha brød og diverse rotfrukter. Men dette var så vanskelig å gjennomføre i praksis, da pasienten ofte ble "gal" etter nettopp brød. Det ble opp til husmoren å trylle fram retter som skulle dempe suget... Lurer på om det var inne på Dreamys hjemmeside jeg leste dette?? Det var i allefall her inne et sted...

Jeg tror at myndighetene prøver seg på en slags hvis vi ikke kan få alle til å spise det beste for helsen sin, så prøver vi å gjøre det beste ut av det dårligste...
Karber + fett = dårlig... man får ikke folk til å kutte karbene, ja, ja, da kutter vi fettet og håper at det hjelper litt...
Noe slikt tror jeg de tenker

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat