Hvor mye kjøtt bør du spise (advarsel, Drevon igjen ...)
http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2332
jeg vet ikke om jeg orker å ta inn mer fra denne mannen, men here goes again... Comments anyone?
Han sier ihvertfall et sted at:
Sitat:
jeg var pasient ved sykelig overvekt program. jeg gikk ikke ned ett gram med de metodene og måltidene de henviste til. Jeg begynte derimot på urkost. ut med karbohydrater inn med grønt, fet og kjøtt. har nå gått ned 15 kg på 1 år. nesten alle på mitt kurs ved sykehuset gikk ikke ned i det hele tatt men flere har gjort det nå med urkost. Hvorfor tar norsk ernæringsråd så feil? hvorfor blåser de i anbefalinger andre forskere har kommet med? "
Hei, Kortversjonen av svaret på dette spørsmålet er at de studier som er gjort ikke viser det du hevder. De viser derimot at spiser du lite energoi så går du ned i vekt, men du må finne frem til en kost som du kan leve med over lang tid. Det er svært få som klarer å leve et langt liv på svært lavt inntak av stivelsesrik kost. Det kommer av at man blir fort sliten ved fysisk aktivitet, og karbohydratholdige matvarer gir variasjon til kostinntaket. Likevel vil jeg si at dersom du har suksess med ditt lavkarbo kosthold, ja da får du holde deg til det selv om det kan gi en del uheldige bivirkninger. Data viser imidlertid at man får tilsvarende slankende effekt av lav fett og lav karbohydratkost etter ett års intervensjon. Hilsen Christian A. Drevon
Spesielt "...dersom du har suksess med ditt lavkarbokosthold, ja da får du holde deg til det selv om det kan gi en del uheldige bivirkninger..."
På en god dag kan man jo se dette som om at han KAN være på glid?
Nææææææh! 
|