Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-10, 13:40   #6
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen svare meg på dette? ny her!

Opprinnelig lagt inn av Ostepopp, her.

Hehe.. ja jeg skrev egenkomponert fordi jeg ikke visste hva de andre kurene som sto der gikk ut på.
synes jeg finner lite om ketolyse og slik på nettet, sånn ren informasjon om hvordan dette fungerer i kroppen. jeg har alltid vært slik at jeg må ha en begrunnelse på alt, hvorfor fungerer det slik at når vi spiser masse fett så forbrenner vi mer? kanskje derfor jeg ikke har vært så god i matte gjennom årene.. hehe.. for der er det mye som "bare er sånn". men nå føler jeg altså at jeg må ha noe holdepunkt. kan jeg spise bacongull så mye jeg vil om kvelden bare fordi det er omtrent ingen karbs i det liksom? eller må jeg begrense fettmengde i løpet av en dag også?

når du sier at du begynnte å telle kcal etter hvert også, hvor mye kcal hadde du til rådighet da?

jeg er lei av å ha spiseproblemer, hvor jeg ikke gjør annet enn å gå å tenke på at jeg ikke kan spise ditt og datt fordi det har for mye fett osv.
jeg tåler ikke stivelse, mel og poteter og pasta, så kunne jo likså greit kutte ut det.
uansett.. tusen takk for svarene! =)

Det kan være greit at du skiller mellom KETOSE som er en tilstand i kroppen når man spiser lite karbo og KETOLYSE som er en lavkarbo-retning

Les først denne tråden http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970 - arnakristin har oppsummert utmerket det du bør vite FØRST.

Kort fortalt er det slik at når kroppen ikke har karbohydrater tilgjengelig for energi - så må den finne noe annet å skape energi fra - i dette tilfellet da FETT. Det sies at man kan spise opp mot 70 gram karbohydrater pr dag uten å måtte begrense fettmengden.

Kroppen bruker 2-8 uker på å optimalisere fettforbrenning etter å ha brukt karbohydrater i lang tid. Noen må ha lengre tid.
Ikke tenk kcalorier nå - du kommer mest sannsynlig til å gå ned uten å telle kcalorier uansett. Som sagt - jeg ville startet med en retning; ketolyse, skaldeman, spis-deg-slank, atkins mm FØRST - slik at du ikke må lese alt for å komme i gang. ELLER følg reglene jeg nevnte for generell lavkarbo mens du leser deg opp på temaet lavkarbo

Det er mye å sette seg inn i - ikke stress! Ta litt av gangen - og viktigst av alt - NYT MATEN uten å tenke fett og sånt - bare NYT!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat