Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!
Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.
Kari holder på med en bachelor i ernæring ved Atlantis Medisinske Høgskole, og har følgende å si om studiet:
"Jeg har høye mål med min utdannelse her på Atlantis og vet at den kunnskapen jeg tilegner meg her, kommer til å ha stor betydning i mitt videre arbeid."
Så kan virke som vi kommer til å høre mer fra denne dama i ernæringsdebatter i nærmeste fremtid dessverre. Det er jo typisk når man akkurat har begynt å tillegne seg kunnskap i et fagfelt, at man pøser ut med alt man har lært fordi man er så ivrig og engasjert og synes alt er så interessant. Hun har sikkert slitt i alle år med at hun ikke føler at hun har kunnet nok om ernæringsbiten av helse, mens nå føler hun at ENDELIG! Nå har jeg svarene og kunnskapen! (Dessverre er ikke en halvferdig bachelor heeelt det samme som en doktorgrad og maaaangeårig kritisk forskning...)
Jøss! Jeg lette og lette på nettet for å finne ut hva slags bakgrunn hun har, for ikke å uttale meg skeivt om det. Fant bare det jeg alt visste med den aerobic-grundingen sin, og at hun har en kortere karriere som journalist, men ingenting om noen spesiell utdannelse. Men, ja, engi med deg!
Opprinnelig lagt inn av fridr, her.
HELT enig!
Men har lagt merke til tidligere i tråden her at det virker som folk whiner om de som "spiser alt de vil og er kjempetynne"... Akkurat som om dette er noe urettferdig. Jeg ser selvfølgelig frustrasjonen: det er ikke morsomt å være feit.
Det er noe som heter "innfeit" også, og det er IKKE bra! Det er aldri bra å spise usunn mat, om du er tynn eller ei...
Ja, gud. Det har du helt rett i! Min eks var så absolutt innenfor den kategorien der, og han hadde null immunforsvar og alltid trøbbel med magen, og det var et mareritt å gå på do etter han. Det ble litt bedre da jeg la om kostholdet, pluss at han endelig la på seg litt, han var typ bare var som en matkvern som spiste så og si alt, men det gikk fortsatt ned en god del pottis, sjokkis og brus. Nå er han tilbake der han var uten meg og min mat, og er like mager og innhul, og har sikkert akkurat de samme problemene.
Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.
Vel, takk takk.. Liker ikke å klappe meg selv på skulderen men det varmer at du føler det sånn! 
Høhøhø. Jeg vet jo at du har en enorm fysiologisk tilnærming og kunnskap, det skal jeg ikke motsette meg over hodet, og det respekterer jeg også, og lærer mye av. Men så er du en mye større geek enn meg også .

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|