Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-10-10, 00:49   #76
lifejack
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvorfor kan ikke Kari Jaquesson holde seg til det hun faktisk vet noe om, nemlig aerobic trening? Hva i alle dager har hun i en kosthold- og fysiologi/hormon/genetikkdebatt å gjøre?
Jeg betviler ikke hennes viten og erfaring når det kommer til fysisk aktivitet, altså. Hvorfor skulle jeg det? Hun er jo en stor grunder når det kommer til nettopp dette. Men da burde hun ha en viss ydmykhet til f.eks Polezynski og Hexeberg når det kommer til deres fagområde, før hun eventuelt har gått like dypt i materien som det de har. Like mye kan sikkert Polezynski og Hexeberg uttale seg om aerobic, men gjør de det?

Kari holder på med en bachelor i ernæring ved Atlantis Medisinske Høgskole, og har følgende å si om studiet:
"Jeg har høye mål med min utdannelse her på Atlantis og vet at den kunnskapen jeg tilegner meg her, kommer til å ha stor betydning i mitt videre arbeid."
Så kan virke som vi kommer til å høre mer fra denne dama i ernæringsdebatter i nærmeste fremtid dessverre. Det er jo typisk når man akkurat har begynt å tillegne seg kunnskap i et fagfelt, at man pøser ut med alt man har lært fordi man er så ivrig og engasjert og synes alt er så interessant. Hun har sikkert slitt i alle år med at hun ikke føler at hun har kunnet nok om ernæringsbiten av helse, mens nå føler hun at ENDELIG! Nå har jeg svarene og kunnskapen! (Dessverre er ikke en halvferdig bachelor heeelt det samme som en doktorgrad og maaaangeårig kritisk forskning...)

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 01:16   #77
fridr
Medlem

fridr sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Alder: 38
fridr er på en erverdig vei

Hvorfor kan ikke Kari Jaquesson holde seg til det hun faktisk vet noe om, nemlig aerobic trening? Hva i alle dager har hun i en kosthold- og fysiologi/hormon/genetikkdebatt å gjøre?
Jeg betviler ikke hennes viten og erfaring når det kommer til fysisk aktivitet, altså. Hvorfor skulle jeg det? Hun er jo en stor grunder når det kommer til nettopp dette. Men da burde hun ha en viss ydmykhet til f.eks Polezynski og Hexeberg når det kommer til deres fagområde, før hun eventuelt har gått like dypt i materien som det de har. Like mye kan sikkert Polezynski og Hexeberg uttale seg om aerobic, men gjør de det?

HELT enig!
Men har lagt merke til tidligere i tråden her at det virker som folk whiner om de som "spiser alt de vil og er kjempetynne"... Akkurat som om dette er noe urettferdig. Jeg ser selvfølgelig frustrasjonen: det er ikke morsomt å være feit.
Det er noe som heter "innfeit" også, og det er IKKE bra! Det er aldri bra å spise usunn mat, om du er tynn eller ei...

fridr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten sukker og gluten Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 01:30   #78
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

..og har til stor del ydmykhet overfor de som vet langt mer enn meg...

Vel, takk takk.. Liker ikke å klappe meg selv på skulderen men det varmer at du føler det sånn!

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 01:40   #79
fridr
Medlem

fridr sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Alder: 38
fridr er på en erverdig vei

Det jeg sitter igjen med etter å ha sett denne debatten, er at det er helt idiotisk at folk tenker sånn at vektnedgang bare handler om hvor mye du beveger deg, og ikke noe om hva du stapper i kjeften. Det sier seg selv at maten bestandig vil ha noe å si! Det sier de jo selv! De snakker rundt og rundt hodet på seg selv, det blir bare suppe... Dustete... De er så bestemte på at "det er så enkelt"... Vel, la meg fortelle deg hva som er enkelt: det du stapper i kjeften har noe å si for om du er feit, syk, tynn eller frisk. (Mosjon er også sunt og sykdomsforebyggende. Det må vi ikke glemme... Men maten er enten din medisin eller din fiende)

fridr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten sukker og gluten Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 10:03   #80
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Kari holder på med en bachelor i ernæring ved Atlantis Medisinske Høgskole, og har følgende å si om studiet:
"Jeg har høye mål med min utdannelse her på Atlantis og vet at den kunnskapen jeg tilegner meg her, kommer til å ha stor betydning i mitt videre arbeid."
Så kan virke som vi kommer til å høre mer fra denne dama i ernæringsdebatter i nærmeste fremtid dessverre. Det er jo typisk når man akkurat har begynt å tillegne seg kunnskap i et fagfelt, at man pøser ut med alt man har lært fordi man er så ivrig og engasjert og synes alt er så interessant. Hun har sikkert slitt i alle år med at hun ikke føler at hun har kunnet nok om ernæringsbiten av helse, mens nå føler hun at ENDELIG! Nå har jeg svarene og kunnskapen! (Dessverre er ikke en halvferdig bachelor heeelt det samme som en doktorgrad og maaaangeårig kritisk forskning...)

Jøss! Jeg lette og lette på nettet for å finne ut hva slags bakgrunn hun har, for ikke å uttale meg skeivt om det. Fant bare det jeg alt visste med den aerobic-grundingen sin, og at hun har en kortere karriere som journalist, men ingenting om noen spesiell utdannelse. Men, ja, engi med deg!

Opprinnelig lagt inn av fridr, her.

HELT enig!
Men har lagt merke til tidligere i tråden her at det virker som folk whiner om de som "spiser alt de vil og er kjempetynne"... Akkurat som om dette er noe urettferdig. Jeg ser selvfølgelig frustrasjonen: det er ikke morsomt å være feit.
Det er noe som heter "innfeit" også, og det er IKKE bra! Det er aldri bra å spise usunn mat, om du er tynn eller ei...

Ja, gud. Det har du helt rett i! Min eks var så absolutt innenfor den kategorien der, og han hadde null immunforsvar og alltid trøbbel med magen, og det var et mareritt å gå på do etter han. Det ble litt bedre da jeg la om kostholdet, pluss at han endelig la på seg litt, han var typ bare var som en matkvern som spiste så og si alt, men det gikk fortsatt ned en god del pottis, sjokkis og brus. Nå er han tilbake der han var uten meg og min mat, og er like mager og innhul, og har sikkert akkurat de samme problemene.

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Vel, takk takk.. Liker ikke å klappe meg selv på skulderen men det varmer at du føler det sånn!

Høhøhø. Jeg vet jo at du har en enorm fysiologisk tilnærming og kunnskap, det skal jeg ikke motsette meg over hodet, og det respekterer jeg også, og lærer mye av. Men så er du en mye større geek enn meg også .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 12:03   #81
Sjanten
Medlem

Sjanten sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Alder: 49
Sjanten er på en erverdig vei

Og for de som ikke har fått nok av denne debatten, så møter Kari Jacquesson til debatt på Tv2 nyhetskanalen nå straks...12.15 tror jeg de sa.

Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 12:37   #82
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Er så enig!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 13:41   #83
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Mumle, her.

Hvaaaa??? Det er ikke mulig!

Hun må jo ha fleipa!? Men forsåvidt, ingenting er umulig.

Æsj, jeg blir så provosert av det der. Det er ikke første gangen jeg hører det, dessverre. Hva er det egentlig som gjør at folk har den oppfatningen? Er vi litt for entusiastiske over å endelig fått orden på matproblemene våres...?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 14:25   #84
Nemii
Medlem

Medlem siden: Apr 2009
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Ojojoj, ser på nå. Der var det mye mennesker som sier veldig mye om ting de ikke vet noe om. Kongen på den noe tvilsomme haugen - Kari J

Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 14:51   #85
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Sjanten, her.

Og for de som ikke har fått nok av denne debatten, så møter Kari Jacquesson til debatt på Tv2 nyhetskanalen nå straks...12.15 tror jeg de sa.

Har ikke sett...hva ble sagt?

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 15:49   #86
andreasoe
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
andreasoe er på en erverdig vei

hva heter den siden han doktoren som var for lavkarbo? VOF lederen? Han refererte til mange studier og en side hvor masse studier er publisert.

andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 16:44   #87
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av andreasoe, her.

hva heter den siden han doktoren som var for lavkarbo? VOF lederen? Han refererte til mange studier og en side hvor masse studier er publisert.

Klippet fra vof.no:

Sitat:

Dag Viljen Poleszynski
Ansvarlig redaktør

Dag er ernæringsfysiolog og dr.philos. og for mange kjent som den tidligere fagredaktøren i bladet Mat & helse. Han har publisert over 850 artikler og skrevet/bidratt til 42 bøker. Hans brennende engasjement for norsk ernærings- og helsepolitikk kan du nå følge i Helsemagasinet VOF. Dags kunnskap og veiledning har hjulpet tusenvis av mennesker til et bedre liv.

Husker ikke hvilken side han refererte til, men du kan høre gjennom debatten (som Nrk har lagt ut her) og finne den igjen

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 16:55   #88
andreasoe
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
andreasoe er på en erverdig vei

prøvd å høre igjen, men han blir avbrutt akkurat når han nevner siden

andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 17:19   #89
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av andreasoe, her.

prøvd å høre igjen, men han blir avbrutt akkurat når han nevner siden

Hei,
Du kan jo bare sende han en e-post og spørre... VOF

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 18:55   #90
Sjanten
Medlem

Sjanten sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Alder: 49
Sjanten er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Har ikke sett...hva ble sagt?

Ja, hva ble sagt...

Panelet var Kari Jacquesson og Jørgen (husker ikke etternavnet, men han som er leder for landsforeningen for overvektige). Den lille seansen på 5 minutter hadde mye mer temperatur enn debatten på torsdag.

Kari Jacquesson gjentok, som hun har sagt tidligere, at fedme ikke er en en sykdom. Hun mener hun med det sender et positivt signal til befolkningen, fordi det betyr at det er noe man kan gjøre med overvekten sin - i hennes øyne innta færre kalorier enn kroppen forbruker. Hun konfronterte Jørgen direkte og sa at det kreves vanvittig masse kalorier for å opprettholde den størrelsen han har, og at den eneste grunnen til at han fremdeles er stor er at han fortsetter å innta mer enn kroppen forbruker. Jørgen på sin side forteller at han ble født stor, at han har vært overvektig helt siden han var liten og at vektkurven har vært stigende gjennom hele livet. Kari spør: " Men hvorfor er du så stor Jørgen? Jo fordi du spiser mer enn du forbruker". Jørgen sier som på torsdag - " I mitt tilfelle vet jeg ikke, derfor må det mer forskning til".

Kari var veldig opptatt av å få frem at det er tull at overvektige har lav forbrenning. Hun hevder at vi faktisk har mye større forbrenning enn slanke mennesker, fordi vi forbrenner mye mer kalorier på en halvtime trening enn en med fjærvekt på 50 kilo.

Jørgen lot seg provosere over at Kari sier alle pattedyr er late. Han føler at overvektige blir stigmatisert, og er vår tids sirkusdyr som kan latterliggjøres og settes på utstilling for enhver pris. Kari støtter at overvektige ikke skal mobbes - men sa i tillegg: "Du kan hvis du vil. Folk har vunnet OL-gull uten armer og bein. Du kan hvis du vil:"

Det som irriterer MEG, er at Kari generaliserer. Hun har helt rett i at for vanlig friske mennesker kan trening og bevisst kosthold definitivt være det lille som skal til for å oppnå normal vekt. Det er trist at hun drar alle over en kam og ikke gir det minste rom for at noens kropper har andre forutsetninger og trenger en annen "behandling" enn den hun foreskriver.

Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 19:18   #91
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 42
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Jeg ble veldig provosert av Kari på nyhetskanalen i dag. Fint oppsummert av Sjanten. Ble også litt irritert over at det hele skulle handle om hvorfor Jørgen er overvektig. Akkurat det er jo ikke så interessant for andre enn Jørgen selv og evt. hans psykolog ... Egentlig er jo hele debatten stort sett bare oppgulp som alle har hørt før. "Spis mindre, tren mer!" Sukkersug ved blodsukkersvingninger er ikke blitt nevnt i det hele tatt, som jeg kan huske hvertfall.

Sist redigert av blåbær : 16-10-10 kl 19:44.
blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 19:43   #92
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sitat:

Kari var veldig opptatt av å få frem at det er tull at overvektige har lav forbrenning. Hun hevder at vi faktisk har mye større forbrenning enn slanke mennesker, fordi vi forbrenner mye mer kalorier på en halvtime trening enn en med fjærvekt på 50 kilo.

Tror det er noe av det merkeligste jeg har sett av påstander. Ja, det er mere jobb/energikrevende å flytte en kropp som veier mer. Hva så?

Slik jeg leser det (jeg hørte ikke debatten) så er det en voldsom overforenkling. Kjenner jeg blir provosert.

Det sier jo ingenting om hvordan kroppen fungerer. Hvordan den får energi til å gjøre jobben. Til å restituere seg, til å holde varmen, til å få overskudd til bevegelse. Ja, jeg vet at overskuddet kan komme av bevegelse også, men det er ikke så enkelt i alle situasjoner og for alle mennesker.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 19:44   #93
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Takk for oppsummeringen sjanten

Det er så synd at visse mennesker totalt lukker øyne og ører for det enkle "budskapet" som Sofie Hexeberg faktisk fikk fram i debatten på tv.
Hun snakket om blodsukker, insulin, fettlagring og det å være sulten.
Hun fikk ikke lange stunden på seg til å si noe, men faktisk så oppsummerte hun mye av hva lavkarbo dreier seg om i et nøtteskall.

Før bilder
Etter bilder
Gammel 16-10-10, 19:52   #94
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Så det hun sier er at det ikke eksisterer noe som hypothyerose (eller hyperthyerose, for den saks skyld), altså! Fint! Jeg er ikke syk lenger

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 16-10-10, 20:02   #95
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Og så sa hun i "Fredag" i intervju med Stål Talsnes at lavkarbo er en "sekt" og lo rått.....
Da ble jeg skikkelig forbannet!!

Uff, snakker om å havne på dypt vann sier nå jeg.

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 20:02   #96
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Så det hun sier er at det ikke eksisterer noe som hypothyerose (eller hyperthyerose, for den saks skyld), altså! Fint! Jeg er ikke syk lenger

Lucky you

Før bilder
Etter bilder
Gammel 16-10-10, 20:04   #97
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Lucky you

Ja, hurra! Jeg kjente stoffskiftet snudde med en gang, håret jeg har mista på hodet kom tilbake, kroppstemperaturreguleringa ble normal, hukommelsen skjerpet og mellomgulvsmertene forsvant, for ikke å snakke om at jeg ble sylslank med en gang jeg så lyset via fru Jaquesson .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 16-10-10, 20:10   #98
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Det som egentlig forundrer meg......

Kari Jaquesson jobber for en befolkning med bedre vekt og hese.
Burde hun da ikke være GLAD for lavkarbo som et alternativ?
Mange har jo endelig KLART det med lavkarbo.....

Hvorfor så hissig Kari?

Før bilder
Etter bilder
Gammel 16-10-10, 20:12   #99
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Ja, hurra! Jeg kjente stoffskiftet snudde med en gang, håret jeg har mista på hodet kom tilbake, kroppstemperaturreguleringa ble normal, hukommelsen skjerpet og mellomgulvsmertene forsvant, for ikke å snakke om at jeg ble sylslank med en gang jeg så lyset via fru Jaquesson .

Ja det er utrolig hva man kan få til bare man vil, som Kari sier......

Før bilder
Etter bilder
Gammel 16-10-10, 20:16   #100
LineJM
Seniormedlem

LineJM sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
LineJM er på en erverdig vei

Ikke sant! men denne termodynamikk tanken om at energi spist oppmot energi brukt skal ha noen effekt på overvekt sitter veldig fast! I kombinasjon med at vi i flere tiår nå har lært at fett er farlig og at det bare handler om kontroll for den enkelte i matfatet, samt denne overforenklingen at det bare er å spise mindre og trene mer så blir det noe puritansk i tankegangen til disse sultediett forkjemperne etter min mening. Å være tjukk er liksom et tegn på manglende kontroll eller evne og vilje til kontroll.
Det merkelige er også at man stenger igjen når noen kommer med motargumenter. Ikke bare er de uenige det virker som de rett og slett ikke hører det motparten sier.

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I morgen er det start. Noen andre som begynner i morgen? Xandra Ketolysekuren 82 28-08-09 14:35
Husk å mål cm! Tittentei Ketolysekuren 11 06-01-08 17:51
Husk Kalium Maz Kosttilskudd 21 09-05-06 13:56
Debatten Er Vekket Til Live!! janmesi Lavkarbo generelt 17 30-01-06 14:28
husk meg ? nøtta Spørsmål og svar 9 14-12-05 21:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.