Sv: Husk å se på TV Debatten 21:30 i morgen!
Opprinnelig lagt inn av nellie, her.
At det liksom skal være et strev og grusomt er noe folk ofte gjør det til selv. Det går heeeeelt fint å ikke gå rundt sulten og elendig selvom man ikke slanker seg med lavkarbo.
Jeg antar du sier dette på bakgrunn av din egen erfaring og kun det? Det går også fint an å plages med humørsvingninger og mye sult, både når man slanker seg med lavkcal og når man lever på et høykarbokosthold, vi er alle forskjellige 
Sitat:
Kjenner meg på ingen måte igjen i alle som snakker om at de hadde det så helt for jævlig alle de årene de var ført bak lyset, gikk rundt som hungrende, tikkende følelsesbomber, fordi at de prøvde å slanke seg ved å følge kalorier inn-kalorier ut greia.
Så utrolig heldig du har vært! Vær takknemlig for det - og send en tanke med empati til de som ikke har vært så heldige som deg 
Sitat:
Hver sin måte å reagere på et sånt kosthold på.. Klart. Er insulin og alt fucked, så er det sikkert ikke noe særlig, men at folk velger å spise minst mulig, når de ikke MÅ, for å gå ned i vekt på den måten, det er deres eget valg. At det handler om strev og forsakelser for alle er en feilaktig generalisering.
Jeg har litt problemer med å forstå hvorfor du uttrykker deg på en slik måte som du gjør. Det at noen har hatt problemer i mange år med lavkcal slanking er jo ikke en provokasjon overfor DEG? Ser du sier at "det er en feilaktig generalisering" - men er det noen som har sagt at ALLE har det slik ALLTID? Jeg opplever at mange har delt sine personlige erfaringer om dette. Du sier jo også at du ikke kjenner deg igjen i "alle" som snakker om dårlige erfaringer med lavkcal - hvem er da disse "alle" du snakker om?
I bunn og grunn synes jeg du i innlegget ditt gjør akkurat det samme som du anklager andre for å gjøre - du generaliserer, og tildels sår tvil om andres beskrivelse av sine negative opplevelser på lavkcal-slanking/høykarbo-kosthold er riktig. Hvis det ikke var det du mente, vel - da har jeg misforstått - og du kanskje uttrykt deg uklart...
Dette forumet synes jeg gjør en god jobb med å lære alle å vise respekt for og forståelse for den enkeltes PERSONLIGE oppfatning av sin virkelighet - og det har jeg tro på at det vil fortsette med i uoverskuelig framtid 
Leve mangfoldet! 
|