Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-10, 20:41   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Chrons - anbefalinger

HAR chrons og blitt kvitt 95% av symptomene vha lavkarbo... har gått et år på kortison (fy og pføysan) uten å bli bedre. Hadde akutte smerter og diare etter hvert eneste måltid... trodde det var fett jeg reagerte på - men neida... nå har jeg aldri luft i magen (med unntak av inntak av løk da...), ingen illeluktende episoder lengre (svært typisk ved chrons), nesten aldri diare (kanskje EN gang annenhver uke, og jeg kunne ha 10-15 pr dag på det verste), og aldri aldri de smertene jeg pleide å ha nesten hver dag

Spiste først generell lavkarbo uten å telle (du vet, maks 5 gram karbo pr 100 gram og ikke ris, pasta osv). Fungerte kjempefint.
Nå er jeg på a la spisdegslank og er like fin i magen. Jeg mener HELT seriøst at livet mitt har endret seg kraftig etter at jeg ble diagnosert i 2005

Jeg nektet å ta cellegift - mot legens vilje, og gikk av kortison selv - mot legens vilje. Ble noe mer stabil - men etter lavkarbo... herlighet...

Jeg var noe dårlig de første par ukene - men det tror jeg nok skyldes generell abstinens og overgang til fettforbrenning.

Du kan evt sende meg en PM hvis du vil. Jeg har ei venninne som nå er opererert pga chrons- men det er svært vanskelig å få henne til å prøve et annet kosthold dessverre. Dessverre er det slik at er man først operert - vil betennelsen flytte seg til et friskt sted i tarmen og man vil måtte operere på ny...
Ellers når det gjelder utlagt tarm - kanskje Hexeberg vil være greit å konsultere først?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat