Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-10, 14:38   #66
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fedme kan ikke kureres

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

I fare for å høres ut som et visst hespetre, som ikke fortjener å få navnet sitt nevnt, synes vi skal være litt forsiktig med å "sykeliggjøre" ALLE som er overvektige, sånn som det blir gjort her nå Det ER ikke alle som spiser fordi at de ikke klarer kontrollere det. Det går ann å trykke innpå fordi at man VIL og ikke fordi at man føler et ukontrollerbart sug. Er stort forskjell på å ha vært overvektig hele livet og gå opp 10 kilo over sommeren...

Og det er ikke alle som liiiiiiider når de spiser karbohydrater. Synes det er trist at man ikke får lov til å spise lavkarbo bare fordi at man trives best med det, uten at det betyr at man ikke tåler et annet kosthold. Må man virkelig svare for hvorfor man spiser lavkarbo, når man har det like fint på høykarbo?

Ja det må du faktisk fordi du er på et lavkarbo-forum og temaet i denne tråden er "fedme kan ikke kureres", og i denne tråden framsettes det en del horrible påstander som jeg mener må påpekes! Du kan også bare la være å kommentere debatten - samtidig er jeg av den oppfatning at skal man være med på leken må man tåle steken... altså - det er for meg IKKE greit at du og andre jeg nå er litt uenige med kan komme med dine/deres påstander - samtidig som du/dere ikke vil forholde deg til kritikken av disse påstandene Jeg stiller jo bare et par spørsmål? Er de vanskelig å svare på - så er det kanskje noe i det jeg da påstår? Eller?

Dessuten synes jeg ikke vi "sykeliggjør" overvektige - jeg synes vi ANSVARLIGGJØR de istedet! Sykeliggjøring er når man sier jeg er feit uten grunn... jeg bare velter meg i junkfood og slarker på sofaen hele dagen uten å gidde å gjøre noe HELT UTEN GRUNN! En slik påstand gir jo ingen insentiv til å gjøre noe med situasjonen... og NÅR man prøver å gjøre noe ved å gå på lavkcal-kurer i 20-30 år og aldri klare å holde vekten nede - og man da igjen bruker jeg er feit uten grunn og sånn må det bare være - MÅ det da vel være bedre om man utreder disse for insulinresistens og andre hormonubalanser slik at man kan LÆRE seg hvordan man skal gå ned i vekt og BLI der på en god og helsemessig fornuftig måte?

Dessuten - jeg har da vel ALDRI sagt at du ikke får LOV til å spise lavkarbo selv om du tåler et høykarbokosthold? Vis meg hvor jeg har sagt det så skal jeg fluksens omformulere meg!

*Ler* - herlig debatt - la målet være at vi kommer nærmere løsningen på fedme-epidemien i Norge! *ler enda mer*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat