Vis enkelt innlegg
Gammel 24-10-10, 17:37   #4
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Overveldet av følelser, gråteanfall, et symptom på problemer med blodsukkeret?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Kanskje hysteri skyldes insulinresistens også?

Tenker du på den gamle definisjonen av hysteri?
Det har jeg alltid trodd at var en "diagnose" som ble satt på kvinner som ikke klarte å innordne seg lengere og som gjorde opprør mot all den urettferdigheten som ble utøvd mot kvinner.
Les f.eks Constance Ring av Amalie Skram, det er den tiden jeg tenker på når jeg hører om "hysteriske kvinnfolk". Constance var nok ikke "hysterisk"... men hun hadde hatt god grunn til å vært det, hvis jeg ikke husker feil.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat