Ser på tickeren din at du har gått ned nesten 10 kg - så bra! Du har vært på forumet siden september - har du gått ned så mye på så kort tid? Det er jo i såfall fabelaktig! Jeg har spist lavkarbo i over et år nå - og det tok nok meg ganske mange mnd før jeg kom over samme følelse som du har - dvs at kroppen føles "tung" og litt uggen. NÅ er jeg i knallform - alle mine fordøyelsessymptomer er normaliserte, stoffskiftet har økt, vekten har gått ned, jeg har jevnere humør og nå når jeg har begynt å trene hardere etter ingen trening et halv år merker jeg STOR forskjell fra når jeg trente hardt (gange/jogging og hard styrketrening) på høykarbo. På høykarbo måtte jeg spise noe rett etter trening - jeg ble sulten og uvel - og gikk jeg tom var det ordentlig tomt. Nå er jeg ikke sulten etter trening, og jeg går liksom aldri tom... Jeg har også merket at jeg sover noe mindre enn før - ihvertfall ser det ut som om jeg TRENGER mindre søvn for å takle en lang dag på jobb Nå har jeg aldri hatt problemer med nyrene - så jeg kan ikke gi råd utifra egen erfaring - men jeg kan jo komme med forslag for det Drikker du nok vann? Jeg må faktisk drikke minst 3 liter hver dag for jeg er kronisk tørst. Nyreproblemer kan også skyldes mye proteiner - har du balanse mellom fett og protein-inntak? Ønsker deg lykke til videre