Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-10, 13:57   #20
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Indre organer...

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Kan dere forklare hvordan sukker, eller også høy GI-mat?, kan forårsake betennelse i kroppen? Hva det betyr og hvordan utarter den seg?Jeg har aldri hørt om det før.

overbevist om at andre kan forklare bedre enn meg - jeg vil bare kommentere at jeg har hatt kronisk betennelse i tarm (chrons) diagnostert siden mai 2005. Symptomer er magesmerter og diare etter hvert eneste matinntak... Bare et par mnd etter at jeg starter på lavkarbo er symptomene 95% vekke - og nå et år etter blir jeg overrasket når jeg en gang i blant får litt reaksjon på matinntak. Så jeg er OVERBEVIST om at å kutte karboene fikk normalisert tarmflora og med det betennelsen
Dessverre på lmfnorge (landsforeningen MOT fordøyelselssykdommer) sitt forum er dette nesten fysj fysj og i det hele tatt nevne, selv om feks Bedre uten brød har et langt stykke om akkurat chrons og lavkarbo, og jeg vet at feks hexeberg har hjulpet andre med samme sykdom til å bli så godt som symptomfrie. JEG er ihvertfall nesten helt frisk - og bare med det har livet blitt sååå mye bedre! I tillegg ser det ut til at min jevnt forhøyede crp som sier noe om betennelse (? eller var det infeksjon?) i kroppen har hoppet fra langt over 20 til under 20 nå. Det betyr også for meg mindre leddsmerter og generelle muskelsmerter i kroppen. Life's good...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat