Sv: Går ikke ned, begynner å bli desperat
Hei du desperate!
Ada-emilie stiller et godt spørsmål - følger du en spesiell retning? Det kan ofte være lettere å følge en retning med bok og oppskrifter over en periode først for å først slippe å regne og måle og veie selv, samtidig så lærer man mye om hvordan kostholdet skal bygges opp.
Hvis du i tillegg har lavt stoffskifte (selv om du ikke har fått det bekreftet) - så kan det hende kroppen din fremdeles må ha litt tid for å få opp forbrenningen - dvs forbrenningen av fett. Det betyr først at du må spise MYE fett (søk opp tråder om dette på forumet - hvordan få i seg mer fett uten å drikke smør), for det andre - kan det hende at du med din forbrenning spiser for mye kcalorier? jeg vet det er delte meninger om kcaloriinntak på lavkarbo - så først og fremst vil jeg også si at fettinntaket MÅ være stort nok til å virkelig få i gang fettforbrenningen, men samtidig er det noen av oss som må redusere/telle kcal for å gå ned. (Slik som jeg må).
Et forslag kan være å bestille ferdige måltider fra spis-deg-slank i en eller to uker. Da slipper du tenke mye selv og stresse, og kan bare hente maten for neste dag i frysen før du legger deg. Dette vil også raskt vise om det har noen effekt på din kropp.
Jeg anbefaler gourmet-menyen fordi den har kun 2 skiver lavkarbobrød til frokost - resten er uten brød. For meg - som ikke gikk ned et gram etter 6 mnd på lavkarbo - ble dette løsningen! Jeg gikk ned i vekt - samtidig som jeg fikk masse tips om måltider.
Gå inn på www.spisdegslank.no og les litt hva som står der - føler du at du har prøvd "alt" - og ikke kommer videre KAN dette være noe å prøve.
JEG tror lavkarbo er for alle - men har samtidig erfaring med at ikke ALLE lavkarboretninger passer for den enkelte. Flere har prøvd flere retninger før de har funnet en som de både er komfortabel med OG som de går ned i vekt med. Spisdegslank har også en fin liten bok med tips, triks og oppskrifter. Det er denne jeg nå lager all maten selv fra 
Ikke gi opp - noen av oss -inkludert meg selv er så "sære" i kroppen at vi må lete og prøve lenge før vi finner "vår" lavkarbo-retning og det tror jeg gjelder deg også!
Oppmuntringsklem sendes din vei!
|