Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-10, 22:21   #19
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Min mening om erstatninger og sånn...

Jeg er både enig og uenig. Du har mye rett i det du sier - samtidig ser jeg at for at dette NÅ skal fungere for meg - har jeg måttet gjøre det til noe jeg er komfortabel med. Dermed blir det alternativer

På samme tid som jeg nå får bedre helse og går ned i vekt - bruker jeg mye tid på det mentale. Jeg er blitt mer bevisst på småspising og fysing - og for første gang - med lavkarbo-alternativer - kan jeg faktisk gjøre dette UTEN å gå opp i vekt, UTEN å få dårlig samvittighet og kjøre meg ned i stakkars-meg-dette-klarer-jeg-aldri søla... Så da kan man jo spørre seg hva som er viktigst - at jeg får dette til å fungere - og etterhvert vil se at jeg kanskje vil kutte mye av alternativene? Eller at jeg kutter alternativene og istedet hiver meg over feil mat alltogether? Livet er ikke bestandig så enkelt - jeg er såååå fornøyd med at jeg har funnet noe som fungerer - og som gjør at når jeg "skeier ut" (alltid på lavkarbo-alternativer) -ikke vil gå opp i vekt.

Jeg har som sagt allerede begynt å jobbe med det mentale i denne småspisingen og fysingen. For meg går det nemlig på søtsaker, ikke erstatnings-spaghetti Jeg ønsker ikke å gå i særlig detaljer - da jeg opplever at dette er et sårt emne for meg - og veldig personlig - men jeg kan love at jeg kommer til å jobbe med det! Bare ikke døm meg for mine alternativer - det er MIN måte å klare å få dette kostholdet til å føles naturlig for meg - og lettere å se for seg langt inn i framtiden

Ser jo at du i stor grad henvender deg til NYE lavkarbere - og jeg tror man må finne balansen mellom desperat lete etter alternativer for ALT man liker i høykarb verden - og NOK alternativer til at kostholdet lavkarbo føles lettere å bli komfortabel med til daglig
Ære være de som klarer å spise så rent som mulig - jeg synes det er helt fantastisk og samtidig også et mål for meg i framtiden - for min del føles det litt som en utfordring på linje med å slutte å røyke... (som jeg HADDE slutta med og som jeg uten en ENESTE Grunn klarte å starte med igjen og som jeg TOTALT uten en eneste (fornuftig) grunn fortsetter med... litt til.... )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat