Jeg er både enig og uenig. Du har mye rett i det du sier - samtidig ser jeg at for at dette NÅ skal fungere for meg - har jeg måttet gjøre det til noe jeg er komfortabel med. Dermed blir det alternativer På samme tid som jeg nå får bedre helse og går ned i vekt - bruker jeg mye tid på det mentale. Jeg er blitt mer bevisst på småspising og fysing - og for første gang - med lavkarbo-alternativer - kan jeg faktisk gjøre dette UTEN å gå opp i vekt, UTEN å få dårlig samvittighet og kjøre meg ned i stakkars-meg-dette-klarer-jeg-aldri søla... Så da kan man jo spørre seg hva som er viktigst - at jeg får dette til å fungere - og etterhvert vil se at jeg kanskje vil kutte mye av alternativene? Eller at jeg kutter alternativene og istedet hiver meg over feil mat alltogether? Livet er ikke bestandig så enkelt - jeg er såååå fornøyd med at jeg har funnet noe som fungerer - og som gjør at når jeg "skeier ut" (alltid på lavkarbo-alternativer) -ikke vil gå opp i vekt. Jeg har som sagt allerede begynt å jobbe med det mentale i denne småspisingen og fysingen. For meg går det nemlig på søtsaker, ikke erstatnings-spaghetti Jeg ønsker ikke å gå i særlig detaljer - da jeg opplever at dette er et sårt emne for meg - og veldig personlig - men jeg kan love at jeg kommer til å jobbe med det! Bare ikke døm meg for mine alternativer - det er MIN måte å klare å få dette kostholdet til å føles naturlig for meg - og lettere å se for seg langt inn i framtiden Ser jo at du i stor grad henvender deg til NYE lavkarbere - og jeg tror man må finne balansen mellom desperat lete etter alternativer for ALT man liker i høykarb verden - og NOK alternativer til at kostholdet lavkarbo føles lettere å bli komfortabel med til daglig Ære være de som klarer å spise så rent som mulig - jeg synes det er helt fantastisk og samtidig også et mål for meg i framtiden - for min del føles det litt som en utfordring på linje med å slutte å røyke... (som jeg HADDE slutta med og som jeg uten en ENESTE Grunn klarte å starte med igjen og som jeg TOTALT uten en eneste (fornuftig) grunn fortsetter med... litt til.... )