Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.
Ja, jeg var faktisk mer sulten når jeg spiste mer karbo, etter jeg senkte det til 15-20 holder jeg ofte litt lengre. Føler jeg spiser nok mat da, er ofte oppmot 2000 kcal, noen dager over. Så tror ikke jeg trenger å spise mer? Jeg er normalvektig ja, men skal ned i fettprosent/opp i muskler (har en fettprosent på 24, den skal ned til 20 som tilsvarer en reduksjon på omtrent 2 kilo fettmasse). Poenget var vel at jeg er så lei av å bli "ofte" sulten, og ofte fysen. Jeg vil slutte å tenke på mat, hehe. Men, det går seg kanskje til etterhvert.
Jeg vurderer, etter å ha lest litt hva du har skrevet andre steder faktisk, å gå desto lengre ned på karbene en periode. Kun for å se om det hjelper på metthetsfølelsen. For du spiste ikke rømme/fløte, men du spiser ost, kjøtt, eggesauser, etc? Jeg klarer ikke å leve så strikt lenge av gangen, men er interessant å se om det er der det ligger. Teller du kalorier nå som du er så lav på karbene?
Antar det er meg du spør nå sist? Jeg ligger på maks 20 gram karbo pr dag nå - ofte mye mindre da jeg har spist lite grønnsaker i det siste. Teller ikke for øyeblikket - men har noenlunde kontroll - ligger ihvertfall under 2000 kcal. Er aldri sulten lengre...
Men jeg spiser altså fløte og majo og CF så det holder - i MASSEVIS! Elsker litt bladsalat, picnicskinke og ostebiter sammen med egenlaget dressing med halvt om halvt med ekte majo, CF og en dæsj ketchup uten sukker Spiser VELDIG lite egg og bacon for tida - går mye i grillet kylling med samme dressing som over uten ketchup men med karrikrydder. Går også en del i cappuchino-smoothie med fløte. ER fryktelig ensidig i matveien for tiden... blir nok en ny runde med spisdegslank snart for å få opp kreativiteten - de har nemlig nesten bare forskjellige måltider i løpet av en uke.
Jeg er et matvrak - kan spise mye mer selv om jeg egentlig er mett - må være VELDIG mett for å stoppe naturlig. Så nå spiser jeg begrenset mye vha at jeg planlegger og lager ferdig måltider på forhånd så jeg vet sånn ca hvor mye kcal og karbo det er i de.

|