Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-10, 19:07   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan han ikke forstå at høy karbo, høy fett ikke er bra

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg tror dessverre ikke du kan snu det. Han er en voksen mann, og jeg tror voksne selv må bestemme seg for å gjøre forandringer. Det å føle seg presset av omgivelsene fører ofte bare til mere motstand.
Men, når det er sagt - så tror jeg det at han synes du lager så mye god og spennende mat er veldig positivt. Da kanskje han selv vil velge å spise mere av den maten etterhvert (kanskje til og med ubevisst?) - og kanskje porsjonene med ris, pasta osv blir mindre?
Kanskje han ser at du får mer overskudd? Kanskje han bare trenger litt tid på å forandre mening?

Om du lager mat fra bunnen av, med gode råvarer - så tror jeg ikke at det er SÅ farlig å blande det. Jeg tror det er sunnere enn et kosthold med mye halvfabrikata, tilsetningsstoffer og lightprodukter.

Tror det er lurere å fokusere på hvilke gevinster du får, enn å prøve og direkte påvirke hvilke valg han gjør ved matbordet. Det å ta et eget valg er også ofte mye mer varig enn å bli "tvunget" til et valg.

Hvis det vanligvis er du som lager maten kan du enten be han koke seg ris/pasta osv selv hvis han føler han må ha i tillegg - eller så kan du jo bare redusere mengdene ris/pasta du lager så det begrenser seg naturlig?

Bare et forslag - menn spiser ofte det de får servert - ihvertfall her i huset

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat