Tråd: Nybegynner
Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-10, 12:22   #40
RitaBo
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
RitaBo er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Hei.
Jeg har gått på ketolyse siden mars, og tenkte bare å gi noen tips til handlelappen din: egg, bacon, lavkarbopølser (Göl, fra Sverige), meierismør, seterrømme, fløte, fete oster, ferdigskivet ost fra Kavli og Tine taffelost, kylling, kjøttdeig, fisk, skalldyr, scampi, koteletter, div kjøttpålegg, hakkede tomater fra Rema, purre, vårløk, blomkål, brokkoli, salat, stangselleri, agurk, spinat, grønn paprika. Innimellom: Creme Fraiche, tyrkisk youghurt, fryst bringebær, majones, wok grønnsaker i boks (5 gram karbo per 100 g i den jeg kjøpte på Obs, Bakemix fra Ketolyse (kjøpes på Meny), soyamel kan også brukes ofte, squash, rosenkål, ribbe, oliven, aubergine, røkt laks, tunfisk i olje, fetaost, hasselnøttkjerner, maccademianøtter (fra Sverige).

Jeg får mange ideer til middag når jeg ser på denne handlelista som jeg har hengende. Jeg kjøper ikke alt på en gang altså, men noen ganger når man er litt lei er det bra å ha noe som er ferdig tenkt ut

Så et tips til noe som er veldig populært her i heimen: Kok opp 1 stor blomkål og 1-2 hele brokkoli. Del grønnsakene i passe biter. Kok blomkålen litt alene først, så koker du brokkoli sammen til alt er passe kokt. Bruk salt etter ønske. Tøm av vannet. Bruk stavmikser til å mose grønnsakene sammen med ca 3-4 dl fløte, smak til med for eks urtesalt. Dette er utrolig godt til stekt laks, kylling, koteletter osv. Hvis det blir rester, oppbevarer jeg det i kjøleskap, tar ut og varmer i mikroen både på jobb og hjemme.

Tips om rask mat: Hvis man er ute og handler for eks en lørdag og blir sulten underveis: Stekt kylling fra varmdisk, kjøttkaker, en pakke skinke eller ost, Babybel ost, salatbar, spekeskinke, mozzarellaost, skyr, Mårpølse og rømme.

Jeg har gått mye på Grethe Roede kurs tidligere så for meg var det vanskelig å tørre å stole på at fet mat virkelig hjalp vektnedgangen. Men når jeg endelig klarte å slappe av, roe ned, ikke tenke så mye på at dette er en kur, men fokusere på å kose meg og leve, har jeg nå gått ned 23 kg

Jeg ønsker deg og mannen din lykke til!

RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat