Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nybegynner

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-10-10, 07:42   #26
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av EAH, her.

ostekjeks e sikkert det samme som ostechips ja. blir sprø og gode!
kika du etter i ostedisken finner du den nok! ferdigoppskjært ost med forskjellig smak, blandt anna pepperoni eller bacon. kawli er vel berre navnet på produsenten vil eg tru, så som tine f.eks. er berre en liten logo.
har forresten funne ut at fløte i store mengder er ett must å ha i kjøleskapet. egg også. og rømme. og ost! ja de bruka vi mest av her i huset. har også prøvd å bake brød. søk på "ketolyse brød" så finn du oppskrifter. godt, men blei fort lei av det. skal prøve ei anna oppskrift i morgon.

Nå kom jeg på hva det var ja...lurer på hvorfor jeg ikke kjøpte det Er jo mange gode der. Rop ut om du finner et brød du synes er godt da. Mannen min sa han hadde lyst til å spise det samme som meg, men han er veldig glad i brød og melk...og pils i helgene. Så får prøve å knipe inn på KH der det går

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 08:22   #27
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Søk på Karins brød og Nannas knekkebrød. Disse to er nok en slager og av de beste her inne.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 08:26   #28
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.

Nå kom jeg på hva det var ja...lurer på hvorfor jeg ikke kjøpte det Er jo mange gode der. Rop ut om du finner et brød du synes er godt da. Mannen min sa han hadde lyst til å spise det samme som meg, men han er veldig glad i brød og melk...og pils i helgene. Så får prøve å knipe inn på KH der det går

Husk at ketolysekuren er noe man enten må gjennomføre 100% eller ikke i det hele tatt. Spiser du mye fett og lite KH i uka, men pøser på med sukker, stivelse og KH i helgene kommer mannen din til å gå OPP i vekt og ikke ned. Så det er nok bedre å få han til å skippe pilsen, brød og melk i helgene også desverre.

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 08:36   #29
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Søk på Karins brød og Nannas knekkebrød. Disse to er nok en slager og av de beste her inne.

Fant oppskriften. Takk Dette skal prøves ut.

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 08:53   #30
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Husk at ketolysekuren er noe man enten må gjennomføre 100% eller ikke i det hele tatt. Spiser du mye fett og lite KH i uka, men pøser på med sukker, stivelse og KH i helgene kommer mannen din til å gå OPP i vekt og ikke ned. Så det er nok bedre å få han til å skippe pilsen, brød og melk i helgene også desverre.

Marius

Jeg vet hva du mener, og jeg har også gitt han den samme fakta.

Desverre så er vel dette noe som han selv må være tilstrekkelig motivert for å gjøre. Får vel bare følge med på vekta, gi han gode lavkarbo alternativ til de høykarbo tingene han helst vil ha i hverdagen, og holde tilbake på de feteste alternativene.

Selv så hoppet jeg fra høykarbo, til ketolysesekuren over natta...det er nok ikke noe jeg skal prøve å dytte han inn i, for da er det dømt å ikke fungere.

Personlig er jeg fornøyd om jeg får "lurt" han og ongene over på en livsstil med bindre høykarbo/høy GI, for de har generelt spist fetere mat og mindre lettprodukter enn meg.

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 09:08   #31
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.

Jeg vet hva du mener, og jeg har også gitt han den samme fakta.

Desverre så er vel dette noe som han selv må være tilstrekkelig motivert for å gjøre. Får vel bare følge med på vekta, gi han gode lavkarbo alternativ til de høykarbo tingene han helst vil ha i hverdagen, og holde tilbake på de feteste alternativene.

Selv så hoppet jeg fra høykarbo, til ketolysesekuren over natta...det er nok ikke noe jeg skal prøve å dytte han inn i, for da er det dømt å ikke fungere.

Personlig er jeg fornøyd om jeg får "lurt" han og ongene over på en livsstil med bindre høykarbo/høy GI, for de har generelt spist fetere mat og mindre lettprodukter enn meg.

Prøv å les deg opp på Fedon Lindberg. Høres ut som mannen din kanskje kunne hatt bedre av den kuren. Der er dem mer opptatt av LAV GI, også kan man spise en del mer enn på ketolyse

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 10:46   #32
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Prøv å les deg opp på Fedon Lindberg. Høres ut som mannen din kanskje kunne hatt bedre av den kuren. Der er dem mer opptatt av LAV GI, også kan man spise en del mer enn på ketolyse

Marius

Har en viss forståelse for hvordan Lindberg fungerer, men noe ansvar må han nesten ta selv. Får bare informere han mest mulig om fordeler og ulemper med ketolyse mm. Så får han ta valget selv.

For min del så tror jeg at ketolyse er riktig ut fra de få dagene jeg har prøvd. Har slitt med akne siden jeg fikk mitt første barn når jeg var 18, og etter tre dager på ketolysekost så ble huden mye bedre Regner med at det har en sammenheng, så jeg er spent på å se hvordan den blir på sikt. I følge vekta har jeg også gått ned 1,5 kg på samme tiden...om det er vann eller ikke, så er det i allefall et tegn på at noe skjer i kroppen min.

Forøvrig merker jeg at det er lettere å kjenne når jeg er tørst nå, og jeg som normalt ikke drakk noe annet enn et par kopper te/kaffe og brus før, går nå å drikker urtete og mineralvann i store mengder. Kan kanskje vær på grunn av mer salt i ny kost?? Uansett er det positivt.

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 22:42   #33
EAH
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 45
EAH er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.

Nå kom jeg på hva det var ja...lurer på hvorfor jeg ikke kjøpte det Er jo mange gode der. Rop ut om du finner et brød du synes er godt da. Mannen min sa han hadde lyst til å spise det samme som meg, men han er veldig glad i brød og melk...og pils i helgene. Så får prøve å knipe inn på KH der det går

som tipsa før her inne; Karins brød. søk på det! eg prøvde å lage det no nettopp og både eg og sambo syns det va det beste brødet av dei vi har prøvd. må berre le litt og fortelle at eg prøvde ei anna oppskrift før idag, men tok heftig feil av natron mengda (tok en heil pakke, skulle vere 1 ts) så vi måtte kaste det . derfor fann eg "karin sitt aller beste brød"-oppskrifta, sprang på butikken og kjøpte nye ingrediensa. var veldig fornøgd mange av ingrediensane har eg kjøpt på helsekost fra før av.

som din mann, så minn mann: han var veldig skeptisk då eg først nevnte heile lavkarbogreia og når eg bestilte meg bok, men den dagen eg skulle handle inn så var han superengasjert og helde seg til riktig mat. klart han gleda seg til å drikke øl igjen, men e då klar for lavkarboøl. melk var greit å kutte ut, for det forsterka visst allergien hans, og allergi generelt, og måtte kutte melk uansett. det er så greit å vere to! men litt urettferdig at han som i utgangspunktet ikkje var så gira, har gått ned mest..

ellers har eg funne ut at det meste kan lagast i form i ovnen, og derfor er det lett å få opp fettmengda i middagen i allefall. f.eks. kyllinglår, fløte, asparges og skinke i form i ovn, med ost på toppen. godt
kjøttdeig og paprika og krydder med ost på toppen i form. godt!

__________________

EAH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, start 17. okt 2010 Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 22:53   #34
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.

Hva slags tomatsaus bruker du da? Er sikkert mye å velge i, men er jo greit om noen allerede vet om noe med lav KH innhold og god smak

Jeg bruker Heinz sin soltørkede-tomat-saus på liten glassflaske, synes den er best. Men ikke spør meg om karbo-innholdet, skrifta på flaska er så liten at jeg ikke klarer å lese den. Og siden jeg ikke er på ketolyse så går det fint for min del.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 23:55   #35
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av EAH, her.

som tipsa før her inne; Karins brød. søk på det! eg prøvde å lage det no nettopp og både eg og sambo syns det va det beste brødet av dei vi har prøvd. må berre le litt og fortelle at eg prøvde ei anna oppskrift før idag, men tok heftig feil av natron mengda (tok en heil pakke, skulle vere 1 ts) så vi måtte kaste det . derfor fann eg "karin sitt aller beste brød"-oppskrifta, sprang på butikken og kjøpte nye ingrediensa. var veldig fornøgd mange av ingrediensane har eg kjøpt på helsekost fra før av.

som din mann, så minn mann: han var veldig skeptisk då eg først nevnte heile lavkarbogreia og når eg bestilte meg bok, men den dagen eg skulle handle inn så var han superengasjert og helde seg til riktig mat. klart han gleda seg til å drikke øl igjen, men e då klar for lavkarboøl. melk var greit å kutte ut, for det forsterka visst allergien hans, og allergi generelt, og måtte kutte melk uansett. det er så greit å vere to! men litt urettferdig at han som i utgangspunktet ikkje var så gira, har gått ned mest..

ellers har eg funne ut at det meste kan lagast i form i ovnen, og derfor er det lett å få opp fettmengda i middagen i allefall. f.eks. kyllinglår, fløte, asparges og skinke i form i ovn, med ost på toppen. godt
kjøttdeig og paprika og krydder med ost på toppen i form. godt!

Får lage meg en handleliste til i morgen...kan kanskje være greit å ha en aldri så liten tynn skive og stable pålegget på, sånn innimellom i hvertfall

Er en her som også begynner å få litt mer trua ser det ut som. Han takket nei til potet sammen med middagen, og har ikke nevnt pils til tross for at det er fredag. Kan være fordi han har vært fornøyd med de litt mer fyldige sausene han har fått de siste dagene, hehe Har sagt til han at slik kost ikke bør kombineres med masse KH. Har lovt han at vi skal ta en kveld/helg hver 4. uke hvor vi slår oss litt løs og ikke tenker så mye på hva vi spiser og drikker.

Mat i form hørtes jo genialt ut i forhold til arbeidsmengde også

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 23:58   #36
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg bruker Heinz sin soltørkede-tomat-saus på liten glassflaske, synes den er best. Men ikke spør meg om karbo-innholdet, skrifta på flaska er så liten at jeg ikke klarer å lese den. Og siden jeg ikke er på ketolyse så går det fint for min del.

Når du sier det så kommer jeg på at jeg har vært borti den før også, men kan alldeles ikke huske noe om næringsinnholdet. Må prøve å sjekke det ut

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 14:35   #37
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Nybegynner

Når det gjelder tomatsaus:
Jeg har ikke sett på Heinz sin, men hvis den ikke er veldig forskjellig fra resten av Heinz sine produkter, så har den nok et litt høyt karbo-innhold.

Kjøp en boks med tomater fra Landlord (fåes bare på Rema 1000). Den uten hvitløk eller chili har bare 1,5/100. Kjør den i blenderen eller no, så får du tomatsaus... og så kan du evt. tilsette det som passer.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 18:35   #38
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Når det gjelder tomatsaus:
Jeg har ikke sett på Heinz sin, men hvis den ikke er veldig forskjellig fra resten av Heinz sine produkter, så har den nok et litt høyt karbo-innhold.

Kjøp en boks med tomater fra Landlord (fåes bare på Rema 1000). Den uten hvitløk eller chili har bare 1,5/100. Kjør den i blenderen eller no, så får du tomatsaus... og så kan du evt. tilsette det som passer.

Kom nettop fra butikken..glemte å sjekke den tomatsausen. Endte i allefall opp med en liten boks tomatpurre fra Landlord. Den hadde 5,5/100...kanskje ikke så ille egentlig ved tanke på at man ikke trenger så utrolig mye av den.

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 08:44   #39
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Nybegynner

Må nesten presisere at jeg snakker om hakkede (eller flådde tomater), og ikke puré. Usikker på karboinnhold der.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 11:22   #40
RitaBo
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 50
RitaBo er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Hei.
Jeg har gått på ketolyse siden mars, og tenkte bare å gi noen tips til handlelappen din: egg, bacon, lavkarbopølser (Göl, fra Sverige), meierismør, seterrømme, fløte, fete oster, ferdigskivet ost fra Kavli og Tine taffelost, kylling, kjøttdeig, fisk, skalldyr, scampi, koteletter, div kjøttpålegg, hakkede tomater fra Rema, purre, vårløk, blomkål, brokkoli, salat, stangselleri, agurk, spinat, grønn paprika. Innimellom: Creme Fraiche, tyrkisk youghurt, fryst bringebær, majones, wok grønnsaker i boks (5 gram karbo per 100 g i den jeg kjøpte på Obs, Bakemix fra Ketolyse (kjøpes på Meny), soyamel kan også brukes ofte, squash, rosenkål, ribbe, oliven, aubergine, røkt laks, tunfisk i olje, fetaost, hasselnøttkjerner, maccademianøtter (fra Sverige).

Jeg får mange ideer til middag når jeg ser på denne handlelista som jeg har hengende. Jeg kjøper ikke alt på en gang altså, men noen ganger når man er litt lei er det bra å ha noe som er ferdig tenkt ut

Så et tips til noe som er veldig populært her i heimen: Kok opp 1 stor blomkål og 1-2 hele brokkoli. Del grønnsakene i passe biter. Kok blomkålen litt alene først, så koker du brokkoli sammen til alt er passe kokt. Bruk salt etter ønske. Tøm av vannet. Bruk stavmikser til å mose grønnsakene sammen med ca 3-4 dl fløte, smak til med for eks urtesalt. Dette er utrolig godt til stekt laks, kylling, koteletter osv. Hvis det blir rester, oppbevarer jeg det i kjøleskap, tar ut og varmer i mikroen både på jobb og hjemme.

Tips om rask mat: Hvis man er ute og handler for eks en lørdag og blir sulten underveis: Stekt kylling fra varmdisk, kjøttkaker, en pakke skinke eller ost, Babybel ost, salatbar, spekeskinke, mozzarellaost, skyr, Mårpølse og rømme.

Jeg har gått mye på Grethe Roede kurs tidligere så for meg var det vanskelig å tørre å stole på at fet mat virkelig hjalp vektnedgangen. Men når jeg endelig klarte å slappe av, roe ned, ikke tenke så mye på at dette er en kur, men fokusere på å kose meg og leve, har jeg nå gått ned 23 kg

Jeg ønsker deg og mannen din lykke til!

RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 12:53   #41
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av RitaBo, her.

.....lavkarbopølser (Göl, fra Sverige), maccademianøtter (fra Sverige).

Tips om rask mat: Hvis man er ute og handler for eks en lørdag og blir sulten underveis: Stekt kylling fra varmdisk, kjøttkaker, en pakke skinke eller ost, Babybel ost, salatbar, spekeskinke, mozzarellaost, skyr, Mårpølse og rømme.

Jeg har gått mye på Grethe Roede kurs tidligere så for meg var det vanskelig å tørre å stole på at fet mat virkelig hjalp vektnedgangen. Men når jeg endelig klarte å slappe av, roe ned, ikke tenke så mye på at dette er en kur, men fokusere på å kose meg og leve, har jeg nå gått ned 23 kg

Jeg ønsker deg og mannen din lykke til!

Husker du hvor mye kh det var i de pølsene, og hvordan pakken ser ut?
Spesiell grunn til at du velger å kjøpe nøttene i sverige?

Var supert med de tipsene om mat i farten. Spiser jo mye ost og kjøtpålegg hjemme, men tenkte ikke på at dette også er perfekt ut på tur mat Var litt sulten sist gang jeg var ute på handletur og ikke kom på hva jeg skulle dytte i munnen.

Har aldri gått på Grethe Roede, men har også levd etter mer eller mindre de prinsippene mesteparten av voksen alder. Jeg prøvde å være skikkelig sund her en periode, spiste magert og grønt, og startet dagen med en god porsjon havregryn og andre sunne kornsorter. Alle usøtet og med bare skummetmelk og en halv banan. Etter 2-3 uker på dette så fikk jeg ikke igjen knappen på buksa, aknen min ble verre, og jeg hadde lite energi (ikke underskudd på inntak av kcal) Siden tirsdagen har jeg nå gått ned 2 kg og buksen passer utmerket igjen...og huden ser ut til å virke roliger. Føler at jeg har en annen ro i kroppen også, men uten å føle meg energiløs

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 14:37   #42
RitaBo
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 50
RitaBo er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Nybegynner

Grunnen til at jeg kjøper nøttene i Sverige er at det er det eneste stedet jeg har funnet dem. De var på Euro Cash i Strømstad i løs vekt og på Maxi mat ved Svinesund i svarte poser med noe gull skrift på. Det er ca 2 gram karbo per 100 gram i disse nøttene, hvis jeg ikke husker feil.

Når det gjelder pølsene er det flere forskjellige i denne serien, men den som heter Tzatsikigrillare har 1 gram per 100 gram. Det er svart pose med grønt på. Ellers hadde de en pølseserie i sommer på Rema som var 0,5 gram karbo per 100 gram, men den er kanskje ikke i sortementet nå.
Jeg ser at du bor i Akershus, så hvis du er i nærheten av svenskegrensa (som jeg er) ville jeg anbefale deg å handle der. Alt av meieriprodukter, fløte, rømme (greddfill heter det på svensk), en del ost for eks Brie, creme Fraiche, tyrkisk youghurt, smør osv er en del billigere. Ofte finner jeg for eks fløte på tilbud 8-10 NOK for en halv liter
Når man har holdt på en stund kan man kanskje unne seg litt søtt uten karbo, det har jeg gjort i hvertfall. På Meny (Jessheim) har de gele fra eldorado uten sukker. Jeg pleier å piske krem og blande inn så blir det fromasj (oppskrift på pakka). Helt nydelig og lovlig

Siste gang jeg fulgte Grethe Roede var det sammen med fastlegeoppfølging. Jeg skeiet ikke ut på 1 år, trente 2-3 ganger i uka, fulgte alt riktig og gikk ned 0 gram. Samtidig var jeg alltid sulten og fysen.
Nå er jeg god og mett, koser meg hver dag og går ned i vekt.

RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 15:08   #43
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner

Opprinnelig lagt inn av RitaBo, her.

Grunnen til at jeg kjøper nøttene i Sverige er at det er det eneste stedet jeg har funnet dem. De var på Euro Cash i Strømstad i løs vekt og på Maxi mat ved Svinesund i svarte poser med noe gull skrift på. Det er ca 2 gram karbo per 100 gram i disse nøttene, hvis jeg ikke husker feil.

Når det gjelder pølsene er det flere forskjellige i denne serien, men den som heter Tzatsikigrillare har 1 gram per 100 gram. Det er svart pose med grønt på. Ellers hadde de en pølseserie i sommer på Rema som var 0,5 gram karbo per 100 gram, men den er kanskje ikke i sortementet nå.
Jeg ser at du bor i Akershus, så hvis du er i nærheten av svenskegrensa (som jeg er) ville jeg anbefale deg å handle der. Alt av meieriprodukter, fløte, rømme (greddfill heter det på svensk), en del ost for eks Brie, creme Fraiche, tyrkisk youghurt, smør osv er en del billigere. Ofte finner jeg for eks fløte på tilbud 8-10 NOK for en halv liter
Når man har holdt på en stund kan man kanskje unne seg litt søtt uten karbo, det har jeg gjort i hvertfall. På Meny (Jessheim) har de gele fra eldorado uten sukker. Jeg pleier å piske krem og blande inn så blir det fromasj (oppskrift på pakka). Helt nydelig og lovlig

Siste gang jeg fulgte Grethe Roede var det sammen med fastlegeoppfølging. Jeg skeiet ikke ut på 1 år, trente 2-3 ganger i uka, fulgte alt riktig og gikk ned 0 gram. Samtidig var jeg alltid sulten og fysen.
Nå er jeg god og mett, koser meg hver dag og går ned i vekt.

Bor bare ca 1,5 time fra Charlottenberg og kanskje 2 timer fra Strømstad, så jeg er allerede en ihuga svenskehandler. Men nå har jeg et helt annet kosthold i bakhodet når jeg skal dit neste gang. Har stort sett gått på de magre alternativene, og mye pasta.

Sist gang jeg klarte å gå ned i vekt var det på små middagsporsjoner med masse grønnsaker og litt kylling og fisk, og div proteinshaker og supper, kombinert med 1-2 timer jogging/gåtur hver morgen før frokost. Klarte å tyne meg ned 4 kg, men på vanlig mat så tok det meg et par mnd å legge på meg nesten alt igjen. Så mye vits å frarøve seg selv livsgleden i lang tid..

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner sjarmisa Lavkarbo generelt 1 17-03-10 19:29
Nybegynner spm apprecier Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 04-03-10 15:23
Spm fra en ung nybegynner Angelez Lavkarbo generelt 1 09-03-09 13:15
Nybegynner ... Næpa Ketolysekuren 3 06-11-07 07:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no