Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-10, 19:01   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Charter-Hilde med brev til Kari

Jeg blir litt fascinert av Karis "det har jeg aldri sagt" - "det var det VG som skrev, ikke jeg som sa" osv som om dette er noen unnskyldning? KJ har vært i media i så mange år at hun VET hvordan dette vil vinkles og vris på til det kjedsommelige. Mulig jeg ikke har fått det med meg - men jeg har ikke sett at Kari i noen tilfeller har gått ut i media og bedt om å få korrigere det som er skrevet om det hun har sagt. I tillegg har jeg lest bloggen hennes og den er jo ikke akkurat forsiktig i ordbruken den heller!

Sitat:

sier Jaquesson til VG Nett.

- Det er da merkelig å tro at feit betyr dum eller mindreverdig for henne. For meg er det bare en beskrivelse av en kroppslig tilstand, legger Jaquesson til.

Har KJ bodd under en stein de siste 20 åra? Har hun ikke fått med seg at den allmenne oppfatninge blant "slanke" (og også blant en del overvektige) er at feite er late og tildels dumme? At det er vanskeligere å få seg jobb om man er overvektig enn om man er normalvektig - selv om man er bedre kvalifisert? At det er så mange episoder med diskriminering av overvektige at man måtte ha vært i koma for å ikke ha fått det med seg? Hvorfor benytter hun seg i tillegg av ordet feit - istedet for overvektig? Bevisst - eller ubevisst? Dette synes jeg er VEL naivt av frk. Supertrimmer...

Sitat:

- Det er kjempesynd at Hilde føler seg såret. Hun må ha dratt disse konklusjonene ut fra en VG-forside, og hun tillegger meg holdninger som jeg ikke har, og som jeg aldri har uttrykt noe sted. Kanskje det er sine egne fordommer hun egentlig uttrykker? sier Jaquesson til VG Nett.

Her dreper hun det hun sier i første setning med et skikkelig nådestøt i siste setning... fantastisk hersketeknikk - og jeg oppfatter dette som ganske nedlatende overfor charter-Hilde - som faktisk har vist verden at overvektige mennesker også kan ha et aktivt liv.
Etter å ha sett debatter på TV, hørt på radio og lest artikler om dette - er det for meg ingen tvil om at Kari ikke er særlig dyktig i å motta kritikk for det hun påstår. Istedet for å invitere til en saklig diskusjon om dette temaet - tyr hun tildels til ganske ufine metoder for å "drepe" motstanderene.

Å være slank betyr ikke nødvendigvis at man er så j.. lykkelig - og det å være overvektig betyr samtidig ikke at man er lat og deprimert - vi er som jeg har sagt tidligere alle individer med individuell bagasje med oss fram til der vi er i livet pr i dag - og DET bør alle som ønsker å dømme/kritisere/"gi et spark bak" til de som er i en annen situasjon enn en selv huske på. Istedet for å kritisere ukritisk - burde man vel kanskje samtidig vist respekt og ydmykhet for noen som er i en situasjon man selv ikke har erfart?

Dette temaet vil nok aldri slutte å engasjere meg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat