Sv: Jeg ble dumpa i går ...
Åh ... Been there, for omtrent akkurat to år siden. Eller, det var faktisk jeg som gjorde det slutt, men det var tvunget fram av uholdbare handlinger fra min daværende kjæreste og samboer. Vi var sammen i årevis, og det var virkelig et Bambi på glattisen-momento å plutselig skulle gå ut i verden alene, singel. Men det gjorde meg faktisk mye sterkere. Jeg berodde nok mye på han for å leve, både økonomisk og selvtillitsmessig.
Men selv om det var jeg som gjorde det slutt, så hadde jeg veldig kjærlighetssorg. Venninna mi pleier å si at kjærlighetssorg er sorgen ingen kommer med blomster til ... Det kan være en ensom greie, og litt for lett for andre å avfeie, liksom ...
Men jeg gjorde det helt motsatte av hva jeg pleier. Bittorres sier over her at kvinner og menn ressonerer helt annerledes, det er vel kanskje en generell tendens, men jeg gjør som han sier menn gjør, og holder alt på innsida, og har nok for vane å dele alt for lite av mine innerste tanker og følelser. Den høsten jeg ble singel måtte jeg bryte den livslange vanen for å rett og slett overleve, og jeg "brukte" vennene mine for alt de var verdt, og var ute og snakket med en eller annen hver eneste kveld i ukesvis. Jeg og eksen bodde fortsatt sammen i et par måneder etter bruddet, noe jeg i all min snillhet lot han til han fikk seg et nytt sted å bo. Men det ga oss også sjansen til å knytte absolutt alle tråder, og vi skiilte veier uten noe uoppgjort.
Da vi var sammen trodde jeg han var mannen i mitt liv, og kunne ikke tenke meg noe annet enn å bli gammel med han. Nå som jeg ser det med andre øyne må jeg ærlig talt si at jeg er glad jeg tok det valget den gangen, og grøsser på ryggen ved tanken på å skulle tilbringe livet med han, av veldig mange grunner jeg var helt blind for da ... .
Jeg sier ikke at du ikke skal gi opp håpet, jeg har selv vært der at jeg har "trengt tid til å tenke", så har det blitt tolket som et brudd fra den andre kanten, men jeg sier også at om så, så er det en stor mulighet at du ser på ting annerledes i den tid følelsene endrer seg!
Du har min største medfølelse! Kjærlighetssorg suger, altså! Og her har du blomster : 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|