Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-10, 19:04   #10
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg feil?

Hei! Jeg er nok enig i at det ikke ser ut til at du MÅ gå ned mer i vekt. Det du som trener så mye kanskje ønsker er lavere fettmasse? Har du testet deg på en avansert maskin som de gjerne har på treningssenterene? Der kan du jo lettere få et bilde av om du går ned i fettmasse og opp i muskelmasse. I tillegg lurer jeg på om du drikker nok vann i løpet av en dag? Trener du så mye du gjøre og er ca 170 høy - kanskje du bør spise litt MER mat?
Husk at kroppen over tid venner seg på både treningsbelastning og matinntak selv om det er lavkarbo. Dette spesielt da du er normalvektig. Du kan også prøve å variere litt med å øke på med karbo og redusere på fett et par uker og så gå tilbake på lavkarbo for å se om det vil gjøre noen forskjell.

Fettmasse og målebånd tror jeg vil gi deg bedre bilde av sammensetningen i kroppen din - kg blir litt misvisende for som noen sier så veier muskler mer enn fett

Litt nysgjerrig på hvordan du opplever å trene såpass på lavkarbo kontra høykarbomat? Jeg opplever at jeg er mye sterkere og mer utholdende enn tidligere, og går ikke lenger HELT tom. Har i tillegg lite muskelverk etter trening med unntak av de to første gangene når jeg starter i forrige uke. Øker kraftig på med motstand - og har knapt mistet muskelstyrke på de 6 mnd jeg ikke har trent. Dette er gøy! Fått ny PT også og begynner i morgen. Hun er fitness-dame så jeg både gleder og gruer meg til litt smerter i morgen hehe.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat