Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-10, 15:51   #260
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Flere som bruker spis deg slank-dietten?

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Savner forresten å høre erfaringene til folk! Har lest hele denne tråden, men de fleste har bare fortalt om da de begynte på spis-deg-slank maten.

Noen som har lyst å fortelle litt mer?
F.eks når du starta, hvor lenge gikk du på maten, hvor lang tid før du begynte å lage maten selv (funka det like bra), har du prøvd ketolyse eller annen lavkarbodiett/funka spis-deg-slank bedre?? osv...

Kort fortalt (haha - sannsynlig at jeg klarer å uttrykke meg i korthet...)

Startet i fjor høst på generell lavkarbo med null potet/ris/pasta/brød/grønnsaker som vokser under jorden, og maks 5 gram karbo pr 100 gram i matvarer ellers. Gikk ikke ned et gram på 6 mnd - spiste så mye mat jeg orket Helsemessige resultat: Stort sett kvitt alle chrons symptomer, ingen mer leddsmerter, bedre energi osv. det skal sies at dette tok nok 6 mnd, med unntak av chronsen som ble bedre etter 4-6 ukers tid.
Kjempeutskeielse i to uker på høykarbo fordi jeg ikke gikk ned et gram... dette var et sorgens kapittel i to uker hehe... åh fy f... så dårlig jeg ble...

Så lete-lete-lete etter en lavkarbo-variant JEG kunne fungere på. Derav spis-deg-slank. Gikk 4 uker på ferdigmat og gikk vel ned5-6 kg, deretter gikk jeg ned 4 til på egenkomponert spisdegslank - mye samme maten, frøs ned osv. Altså tilsammen litt over 10 kg. Så ble jeg matlei, spiste mye det samme, mye atkins-barer og smoothies, begynte å drikke pepsi-max igjen og dermed mindre vann... Har holdt vekta - ikke gått opp mer enn 1 kg som jeg antar er vann. Etter tilsammen kanskje et par mnd stillstand nå er jeg i gang igjen med spisdegslank.

Minus 1 kg etter 3 dager sier vel at den ene kg pluss var vann Skal holde på i tilsammen 4 uker og målet er da minimum 5 kg til jul. Helst et par til så jeg har litt vannvekt å gå på i jula. Skal også bruke tiden til å gå gjennom hvorfor jeg blir matlei, hva jeg kan gjøre med det, ja i det hele tatt jobbe litt med det mentale.

Jeg har spist kanskje 3-4 kakestykker på dette året, og muligens et par småsmaker av andre ting - men det er ikke verdt å nevne nesten - siden det har blitt med et par småting. Jeg tenker lavkarbo og har ingen cravings mot høykarbomat slik det er idag. Har jeg lyst på noe snadder har jeg nå så mange lavkarbo-alternativer å velge imellom at det hender ikke at jeg skeier ut. Det kan gå en baconostepølse på bensinstasjon når vi er på tur (UTEN brød eller lompe), men det er vanligvis det

Jeg må altså redusere kcaloriene i tillegg til å ha kontroll på karboene. Sånn er det bare - og det går faktisk helt fint selv om jeg er et matvrak av dimensjoner

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat