Tråd: Svinekjøtt
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-10, 12:05   #30
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Svinekjøtt

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Næææiii... Syns lever, nyrer og tunge er eklere

Mmmmm. Tunge er jo den beste delen av dyret. Har smakt av sau, okse og gris og alle var nydelige. Lever er jo sunt som bare det. Og kylling- og torskelever er veldig godt. Syns ikke egentlig at gris- og okselever er godt da.. Nyre har jeg aldri smakt.

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Det er sant. Jeg spiser ikke det jeg Aldri smakt.. men jeg har vært med å skjært av tunga på en elg (død selvfølgelig)..fordi den skulle brukes til pålegg. Det var bare ekkelt.

Men enda eklere er at jur (fra kua) også blir spist som pålegg... faen altså, kan ikke folk bare spise servelat og skinke Det høres så mye mer delikat ut enn jur....

Er du sikker på at servelat er så delikat da? Det er jo et blandingsprodukt, så det inneholder sikkert noe "ekkelt" Sånn som pølser.

Jeg leser faktisk en bok om rent og urent nå. Ganske interessant hvorfor noe blir regnet som delikatesse i en kultur blir regnet som ekkelt i en annen

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat