Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-10, 11:02   #5
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Litt oppgitt nå...

Prøv 6 mnd på lavkarbo uten å gå ned et gram...

For min del måtte jeg redusere kcalorierene også, og spisdegslank ble MIN løsning. Nå har jeg også stått stille et par mnd, og gått OPP 300 gram første uka på ferdigmat fra spisdegslank (!) - noe som strengt tatt skal være umulig *ler*. Det kan skyldes at jeg har begynt å trene ganske tøft styrke flere ganger i uke, og/eller at kroppen ønsker seg en pause, og/eller at jeg har hatt bihulebetennelse i 4 uker nå, og/eller ha'kke peiling!

Det som gjør at jeg holder motivasjonen i gang er at jeg har med de første 6 mnd fått et svært godt bilde av hvordan jeg kommer til å spise til vanlig, altså ikke i en vektnedgangsperiode. Når jeg skal ned - må jeg spise bare litt mindre mat. Så når jeg er lei og lite motivert - spiser jeg bare det jeg vil (ALLTID lavkarbo), så mye jeg vil og når jeg vil. Vekta går ikke opp et gram - selv om den da også stort sett står stille. Resultatet - no stress - ingen vektøkning - masse god mat - ingen dårlig samvittighet - ingen høykarbooverdose med medfølgende bivirkninger...

Mitt råd er dermed todelt:
1. Jeg antar du skal spise lavkarbo resten av livet -tatt i betraktning at du nå har gått opp en del. Begynne å jobbe mentalt med dette. Spis lavkarbo som du vil gjøre resten av livet, nyt det - ikke tenk slanking HELE tiden.

2. Sjekk at du gjør alt like nøye som du skal gjøre ihht retningen du har fulgt, dette kan raskt skli ut (egen erfaring...). Du har holdt på i 10 uker nå og da vil en veldig detaljert gjennomgang av alt du spiser over 2-3 dager kunne være greit. Fordeling av fett, protein, karbo, antall kcalorier pr dag osv slik at du lettere kan justere. Du kan prøve å kutte en og en partystopper (om du spiser slike), du kan telle kcalorier i en uke for å se om det hjelper (altså reduserte kcal inntak), eller du kan prøve en HELT annen lavkarboretning

Alternativet til lavkarbo har du nå svært dårlig erfaring med - velg så lavkarbo til daglig. Finn det heller lavkarbo-alternativer å "sprekke" med - for de finnes! Lær deg og like disse bedre enn høykarbo. Det mentale er så alfa og omega her - tenk også på de gode blodprøvene dine? Har du vært til legen igjen nå og tatt nye blodprøver kan jo det være motivasjon til å fortsette?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat