Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-10, 06:33   #22
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan hindre deg i å gå opp igjen slik så mange gjør etter slanking?

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Være aktiv (ikke nødvendigvis treningsnarkoman på et helsestudio) og spise sunt. Så enkelt (eller vanskelig) er det faktisk. Dropp posen med smash hver kveld. To pizzastykker i stedet for en hel pizza etc. Kvitt deg med stress og andre psykiske lidelser som kan ha forårsaket en spisetrang.

Synes du har litt "enkle" løsninger - det er nemlig slik at for min del - hadde det vært så enkelt - hadde jeg ikke vært overvektig i utgangspunktet...

Hvordan klarer man å holde seg aktiv og spise sunt? Hva avgjør om man klarer å holde seg unna posen med smash hver kveld, eller la være å overspise på pizza? Hvordan kvitter man seg med stress og andre psykiske lidelser?
Alt dette krever en enorm innsats av den det gjelder, og man må nesten begynne med en ting av gangen. For min del er det å være bevisst i gjerningsøyeblikket, altså i det øyeblikket man KAN velge annerledes det første steget på veien. Har man mange slike behov for endring kan det bli vel tøft å være bevisst hele tiden... så da blir mitt råd til meg selv å planlegge maten og situasjonene best mulig så jeg SLIPPER å måtte ta feil valg.

Så får jeg heller være snill med meg selv, velge å spise mat som ikke trigger behov for å spise feil, heve hodet og huske og nyte livet også - ikke bare sitte med den bevisste nesen min nedi en kostholdsbok og planlegge neste måltid

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat