Sv: frukt
Opprinnelig lagt inn av inger synnøve, her.
takk for tilbakemeld.
jeg trodde at d var meningen å leve på så lite karbo som mulig når jeg skulle slanke meg 
jeg har skrevet ut den boka som er lagt ut her med div oppskrifter i, jeg skal prøve meg på den 
Du misforstår vel ikke karbo med kcalorier her? Jeg vet at det er vanskelig å tenke nytt - men det er ikke slanking på kcalorimåten som er cluet her - mest sannsynlig kan du spise MYE mat og gå ned i vekt bare du spiser lite karbo.
Brød er ikke særlig lavkarbo - hvis du da ikke spiser lavkarbobrød. Fram til du enten baker det selv eller kjøper mix (se svar i en annen tråd du startet) så hold deg unna brød 
Spis feks røkelaks og eggerøre til frokost, eller kokt/stekt egg og bacon, eller en god omelett med ost i. Samme kan du spise til lunsj. Skal du spise salat, må den inneholde fett - dvs du kan gjerne spise litt salat med kylling, men lag den gjerne en olje- eller majonesdressing til. Middag bør bestå av kjøtt/fisk/kylling med litt kokte grønnsaker (blomkål, broccoli, asparges, sopp) og feks litt fløte eller creme fraiche i stekesjyen.
Hvis du er veldig fysen nå på kvelden, pisk deg kremfløte med søtningstoff i! Jeg bruker bare flytende natreen. Ha i litt bringebær eller jordbær hvis du vil. Noen biter mørk sjokolade kan du også spise - gjerne sammen med en liten neve nøtter (nb noen har mer karbo i seg enn andre - men nå i starten synes jeg det er viktigst at du får trent på lavkarbo).
Hvis du synes dette er veldig vanskelig i starten - kan jeg anbefale å bestille ferdigprodukter fra www.spisdegslank.no. Dette er en lavkarbo OG lavkcal diett hvor all maten kommer frossent levert. Bestill for to uker - mens du leser deg opp på enten boka spisdegslank eller andre retninger som feks ketolyse. Da får du kroppen i gang, du lærer deg måltider du kan spise, og du får kunnskap gjennom bøkene til å lage maten selv.
Ikke ta lett på dette - det tar MYE tid og energi for å lære seg dette slik at det føles naturlig og komfortabelt, men det er såååååå verdt det - spesielt for deg som har chrons!!
Les denne brosjyren - den inneholder det viktigste du trenger å vite. Skriv den ut og heng den på kjøla!
|