Sv: Nedre normalområde i stoffskifte
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Kan høres ut som lavt stoffskifte, ja. Ble det noe bedre med b-12-sprøyter/tabletter? Du legger ikke på deg av medisiner som skal øke stoffskiftet ditt. Heller tvert i mot. Blander du med høyt stoffskfite?
Jeg har slitt med det samme selv, særlig slapphet/trøtthet og glemsomhet, og trodd det har vært noe galt med meg. Få det skikkelig sjekka ut! .
Hmm - der ble jeg påmint igjen glemsomhet.. det begynner å bli j... pinlig å ikke huske hva andre har fortalt 5 sekund før... det er rett og slett ikke mulig å hente opp - før andre gjentar hva de har sagt. Trodde det var lavkarboen - men når jeg tenker meg om kan jeg nok erindre at jeg alltid har slitt med dårlig hukommelse...
jeg har uansett tenkt å innom legen å be om et bredt sett med blodprøver igjen - da det ser ut til at jeg hovner opp i slimhinnene i nesen tvert jeg er fysisk aktiv... ikkje bra!
Og den trykkfølelsen i halsen - som om noen presser på med fingrene - DEN har ikke blitt bedre...
Før jeg kupper tråden din totalt - les litt på sonjas stoffskifteforum, for der står det en del om hvilke blodprøver du bør kreve bli tatt. Sørg for å få med deg en kopi av prøveresultatet. Be legen din sende deg til en spesialist om han er i tvil - selv om prøvene viser lave verdier og du har symptomer. Sjekk deretter ut prøvene med info på nett slik at du har litt argumenter selv å slå i bordet med.
Kjenner meg mye igjen i symptomene dine - jeg har heldigvis blitt sinnsykt mye bedre etter jeg la om kostholdet - blant annet er energien nå høyere - men svinger. Før var det bare å gå på jobb - og komme hjem og besvime på sofaen noen timer før jeg orket å i det hele tatt gjøre et minimum...
LYKKE TIL - hold oss oppdatert 
|