Tråd: Matpakke!
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-11, 20:05   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Matpakke!

Da må jeg igjen reklamere for at det FINNES gode lavkarbobrød også

MINE favoritter (andre kan ha andre) er Karins beste brød (som du finner oppskrift på her på forumet), og brødmixen til spisdegslank som du bestiller på nett og får i posten (blandes med vann og stekes i ovnen).

De har bare 1 gram karbo pr skive, så jeg ser ingenting i veien for å prøve disse. De smaker etter min mening som ordentlig grovbrød, og det er mye fiber i begge to. (Spisdegslankmixen skal blandes med vann i foodprocessor i TRE sekund og så over i brødform... Så kjapt går det ikke men jeg har opplevd at 10 sek er litt for lenge og måtte faktisk TRUE deigen utav foodprocessoren og tvinge den ned i brødforma

Jeg vet ikke hva som blir rimeligst for deg som student, men brødmiksen gir 10 skiver pr 250 gram mix, så da kan du jo regne litt på det selv Karins har mange ingredienser som gjerne koster litt, men de er svært drøye i bruk - er min erfaring.

Forutenom lavkarbobrød bruker jeg å spise slike ting til lunsj:

- Omelett (med ost/skinke/sopp/ velg-selv) - gjerne en salat med litt tomat til.
- middagrester!!!
- pizzasnurrer (oppskrift på forumet, kan fryses og tas opp på morgenen)
- hjemmelaget smoothie (med fløte, da blir du ikke så raskt sulten)
- rekesalat av majones, creme fraiche, avocado most og krydret med feks sitron, salt, pepper.

Du kan nå bare spise pålegg - nå som du spiser lavkarbo

- Spekeskinke rullet i osteskiver, oliven på glass til
- salat med fetaost, oliven, og stekt kyllingbiter, eller kyllingpålegg. Husk olje eller hjemmelaget dressing til for fett!

Det er ingen regler så lenge du spiser lite karbo og mye fett, så velg mat etter hva slags rester du har - og du som er student - brukt litt tid på å jakte tilbud Rema er etter min mening billigst på basic-varer, ellers sjekk ut brosjyrene fra de andre kjedene - nå er det feks 40% på norvegia på coop, og ost kan faktisk fryses Kjøp feks ferdig raspet - helt genial å fryse (dette da selvfølgelig om du HAR fryser da hehe). Når det gjelder grønnsaker kjøper jeg helst ferskt - det tar kun 5 minutt å koke grønnsakene perfekt. Du kan også velge fryste grønnsaker, det er like greit. Kokt blomkål fra i går feks, blir perfekt i en blomkålsalat blandet med majo/creme fraich, persille, gressløk, sitronsaft, litt flytende natreen om du liker det, dæsj salt og litt pepper. Sammen med rester av biffen fra i går - perfekt, eller sammen med spekeskinke og kanskje litt eggerøre?

Det er såååååå mange muligheter og valg - bla deg gjennom oppskriftssidene og du vil få MANGE tips!

Hvis du sliter med at du er sulten etter måltid - spiser du kanskje for lite fett...?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat